בארץ

הטקס הממלכתי לציון שנה ל-7 באוקטובר: צפו באירוע המצמרר

שידורו של טקס הזיכרון הממלכתי שהופקד בידיה של השרה מירי רגב החל זמן קצר לאחר סיום הטקס שיזמו המשפחות השכולות. הטקס שצולם מראש באופקים יכלול נאומים של ראש הממשלה ונשיא המדינה, קטעים אומנותיים ותפילה המונית. צפו בשידור החוזר
מערכת ice | 
צילום shutterstock
טקס הזיכרון הממלכתי לאירועי ה-7.10 אשר הופקד בידיה של השרה מירי רגב, הסתיים הערב (שני). הטקס התחיל ישר לאחר סיומו של טקס הזיכרון האלטרנטיבי שנערך בפארק הירקון והופק ביוזמת המשפחות השכולות.
הטקס של השרה רגב, צולם מראש בעיר אופקים והוא כולל בין היתר נאומים מוקלטים של ראש הממשלה בנימין נתניהו, נשיא המדינה יצחק בוז'י הרצוג, קטעים אומנותיים ואף תפילה המונית.
האירוע נפתח בהדלקת אבוקה על ידי מפקד משטרת שדרות וסמגד"ית מגדוד קרקל שלחמו יחדיו בשבת השחורה נגד מחבלי החמאס. בין הקטעים שישולבו בטקס: המסתערב ב' שר על רקע תמונות של זיו קורן מ-7.10, לונה רבאח ממג'דל שמס שרה עם ילדים מעין הבשור את השיר "אצלנו בגן" בתוספת בית חדש, יגל אושרי יבצע את שירו "לצאת מדיכאון" וגם ביצוע חד פעמי לשיר "הביתה" של ירדנה ארזי.
בהתאם לדרישתם של משפחות רבות שדרשו שלא יעשה שימוש בתמונותיהם של יקיריהם, השרה רגב החליטה של להציג לאורך הטקס תמונות של חטופים או נרצחים. את הטקס ינחו העיתונאית חן זנדר (ששכלה את אחותה בנובה), אורין גנץ (שבתה עדן זכריה נחטפה ונרצחה בשבי), שמעון אטיאס (ששכל את אחייניתו עמית בוסקילה במסיבת הנובה), רותי גרינגליק (ששכלה את בנה שאולי בקרבות ביום ה-7 באוקטובר), ויודן פירט (מקיבוץ כיסופים).
אורכו של הטקס יהיה 65 דקות ועל פי השרה רגב הוא יהיה סביב הערכים: הזיכרון, הגבורה והערבות ההדדית והתקווה. בנוסף, עפרי נחום, ששלושה מבני משפחתה נרצחו, ודניאל וייס שמשפחתו נרצחה בבארי, ישירו "שיר תקווה" על רקע משתתפים כמו: דור איפרח, קצין צנחנים בגדוד 202 שאיבד את ראייתו לשלושה חודשים, שרית אוחיון שבנה ובעלה יצאו להילחם באופקים ונפלו בקרב ואלמנתו של סלמן חבקה. בטקס תהיה גם תפילה המונית שתכלול ביצוע משותף של אמיר דדון ושולי רנד ל-"אנא בכוח"
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה