בארץ

ביידן מציין את ה7.10: "ההיסטוריה תזכור כיום אפל לעם הפלסטיני"

הנשיא ביידן התייחס למלאת שנה לאירועי השבעה באוקטובר והתייחס לשלל נושאים, בהם סוגיית החטופים, הפסקת אש בעזה, הסכמים בגזרה הצפונית והדרומית וכן האנטישמיות הגואה באמריקה
דורון בלוך | 
ג'ו ביידן (צילום unsplash, יוטיוב/ CNBC Television)
נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן ציין את התאריך היום לטבח הנורא ופרוץ המלחמה, ופרסם איגרת בה התייחס למצב הבטחוני, במלאות שנה למלחמה "השבעה באוקטובר הפך ליום הקטלני ביותר עבור העם היהודי מאז השואה".
בדבריו, אמר הנשיא ביידן "היום מציינים שנה לאבל על יותר מ-1,200 חפים מפשע בכל הגילאים, בהם 46 אמריקאים, שנטבחו בדרום ישראל על ידי ארגון הטרור חמאס. שנה מאז ביצע חמאס מעשי אלימות מינית מחרידים. שנה מאז שיותר מ-250 חפים מפשע נלקחו כבני ערובה, כולל 12 אמריקאים. שנה לניצולים הנושאים פצעים, נראים ובלתי נראים, שלעולם לא יהיו אותו הדבר. ושנה אחת של מלחמה הרסנית. ביום השנה הזה, הבה נהיה עדים לאכזריות הבלתי נתפסת של פיגועי ה-7 באוקטובר, אך גם ליופיים של החיים שנגבו באותו יום".  
עוד הוסיף לומר "הפיגוע ב-7 באוקטובר העלה אל פני השטח זיכרונות כואבים שהותירו אלפי שנים של שנאה ואלימות נגד העם היהודי. לכן, זמן קצר לאחר הפיגוע, הפכתי לנשיא האמריקני הראשון שביקר בישראל בזמן מלחמה. הבהרתי אז לעם ישראל: אתה לא לבד. שנה לאחר מכן, סגן הנשיא האריס ואני נשארנו מחויבים לחלוטין לביטחון העם היהודי, לביטחון ישראל ולזכות הקיום שלו. אנו תומכים בזכותה של ישראל להגן על עצמה מפני התקפות של חיזבאללה, חמאס, החות'ים ואיראן. בשבוע שעבר, בהנחייתי, צבא ארצות הברית שוב סייע באופן פעיל להגנת ישראל המוצלחת, וסייע להביס מתקפת טילים בליסטיים איראניים".   
"היום ובכל יום אני חושב על בני הערובה ומשפחותיהם. פגשתי את משפחות החטופים והתאבלתי איתם. הם עברו גהינום. הממשל שלי ניהל משא ומתן לשחרור בטוח של יותר מ-100 בני ערובה, כולל אמריקאים" ציין הנשיא והוסיף "לעולם לא נוותר עד שנביא את כל בני הערובה הנותרים הביתה בשלום".  
כמו כן התייחס למצב האנטישמיות בארה''ב ולסערות באקדמיות ואמר "אני גם מגנה בחריפות את הזינוק האכזרי באנטישמיות באמריקה וברחבי העולם. זה לא מקובל. כולנו חייבים לעמוד מאוחדים נגד אנטישמיות ונגד שנאה על כל צורותיה".  
עוד התבטא בחריפות ואמר "אני מאמין שההיסטוריה תזכור גם את 7 באוקטובר כיום אפל לעם הפלסטיני בגלל הסכסוך שחמאס שיחרר באותו יום. יותר מדי אזרחים סבלו יותר מדי במהלך שנת הסכסוך הזו  -  ועשרות אלפים נהרגו, מחיר אנושי שהחמיר בהרבה בגלל טרוריסטים שהסתתרו ופעלו בין אנשים חפים מפשע".
בדבריו התייחס גם לסוגיית החטופים "לא נפסיק לפעול להשגת הסכם הפסקת אש בעזה שתחזיר את בני הערובה הביתה, תאפשר זינוק בסיוע ההומניטרי כדי להקל על הסבל בשטח, מבטיחה את ביטחון ישראל ומסיימת את המלחמה הזו. לישראלים ולפלסטינים כאחד מגיע לחיות בביטחון, בכבוד ובשלום. אנו גם ממשיכים להאמין כי פתרון דיפלומטי מעבר לגבול ישראל-לבנון הוא הדרך היחידה להחזרת השקט המתמשך ולאפשר לתושבים משני הצדדים לחזור בשלום לבתיהם". 
את דבריו סיים באמירה "ביום הזיכרון הזה, שחל גם בימים הקדושים ביותר של הלוח היהודי, אנו מכבדים את רוחו הבלתי ניתנת לניתוק של העם היהודי ומתאבלים על קורבנות ה-7 באוקטובר. יהי זכרם ברוך".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה