בארץ

הטקס לציון שנה ל-7 באוקטובר בפארק הירקון: רק משפחות שכולות יהיו בקהל

הטקס לציון שנה ל-7 באוקטובר יתקיים בפארק הירקון עם נוכחות מצומצמת של משפחות חטופים ושכולות בלבד, בהתאם להנחיות פיקוד העורף המגבילות התקהלות בגוש דן ובאזורים נוספים
מערכת ice | 
צילום פלאש 90/ תומר נויברג
בשל המצב הביטחוני המורכב והגבלות ההתקהלות שהטיל פיקוד העורף, טקס הזיכרון האזרחי לציון שנה ל-7 באוקטובר ייערך בפארק הירקון בנוכחות מצומצמת של משפחות חטופים ושכולות בלבד. מארגני הטקס הודיעו כי הכרטיסים שניתן היה לרכוש לקהל הרחב בוטלו.
ההנחיות האחרונות של פיקוד העורף קובעות הגבלות על התקהלויות באזורים שונים, ובפרט בגוש דן, שם הוחלט להקפיא את האפשרות לקיים אירועים רבי משתתפים. במסגרת ההנחיות, הותרה התקהלות של עד 2,000 איש בלבד, אך בפארק הירקון לא יערכו את הטקס במתכונת זו. מארגנים קראו לציבור להישמע להנחיות מצילות חיים ולצפות בטקס באופן קהילתי, תוך עמידה בשעה 19:10 לדקת דומייה בסולידריות עם המשפחות שיגיעו לפארק.
יונתן שמריז, ממייסדי תנועת "קומו" ומי שנושא את זכרו של אחיו אלון, אשר נחטף לעזה, ציין כי "הטקס צפוי להיות קשה וכואב". שמריז התנצל בפני כל מי שנרתם לתמוך באירוע ואמר: "עוד יבואו ימים טובים, בהם נעמוד כולנו יחד, ללא הגבלות וללא מחיצות".
כ-150 ערים ויישובים בישראל ובעולם מתכננים לקיים הקרנה קהילתית של הטקס, במטרה לחזק את הסולידריות עם המשפחות השכולות ולהנחיל את זכר הנופלים. במקביל, המארגנים הבהירו כי הם פועלים כדי להבטיח שהטקס יתנהל בצורה מכובדת ומרגשת, אף בצל ההגבלות הקיימות.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה