בארץ

ארה"ב תומכת בישראל: "לישראל זכות להגן על עצמה בלבנון"

דובר המועצה לביטחון לאומי של ארצות הברית תומך בזכות ישראל להגן על עצמה מפני חיזבאללה, אך מביע דאגה מהאפשרות להתרחבות הלחימה בעקבות הפעולה הקרקעית של צה"ל בלבנון

מערכת ice | 
צילום Shutterstock
דובר מטעם המועצה לביטחון לאומי של ארצות הברית התייחס הלילה (בין שני לשלישי) לפעילות הקרקעית של צה"ל בלבנון, ואמר כי לישראל יש את הזכות להגן על עצמה. בכך הביע את הגיבוי האמריקני למהלך, לאחר שישראל עדכנה מראש לפני ההודעה הרשמית של צה"ל.
בדבריו, ציין הדובר כי "אנחנו מבינים שהישראלים יבצעו פעולות מוגבלות כדי לפגוע בתשתיות של חיזבאללה שעשויות לאיים על אזרחים ישראלים". הוא הוסיף כי מדובר בזכות של ישראל להגן על אזרחיה ולאפשר להם לשוב הביתה בבטחה. בנוסף, הדגיש כי ארצות הברית תומכת בזכותה של ישראל להגן על עצמה מפני חיזבאללה וגורמים אירניים נוספים.
עם זאת, הנציג האמריקני הביע דאגה מהאפשרות להתרחבות הלחימה, דבר שאינו רצוי מבחינת ארצות הברית. "אנחנו מודעים לכך שיש סיכון בהתרחבות המשימה, ונמשיך לדון בכך עם הישראלים", אמר. הוא הדגיש כי הפתרון הדיפלומטי הוא הדרך היחידה להשגת יציבות וביטחון מתמשכים לאורך גבול ישראל-לבנון.
בסביבות השעה 2:00 בלילה, צה"ל הודיע רשמית על תחילת הפעולה הקרקעית בלבנון, במטרה לפגוע ביעדי טרור של חיזבאללה בסמוך לגבול.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה