בארץ

נתניהו רומז לבאות? "כשאיראן תהיה חופשיה. וזה יגיע מהר משחושבים"

ראש הממשלה בנימין נתניהו פרסם פנייה ישירה לאזרחי איראן, בה ראמר "כשאיראן סוף סוף תהיה חופשיה - והרגע הזה יגיע מהר יותר ממה שאנשים חושבים – הכל יהיה שונה"
דורון בלוך | 
בנימין נתניהו (צילום פלאש 90/Dudu Bachar/POOL)
ראש הממשלה בנימין נתניהו פרסם היום (שני) פנייה ישירה לאזרחי איראן, בה אמר "אני מדבר רבות על מנהיגיה של איראן. אף על פי כן, ברגע מכריע זה, אני רוצה לפנות אליכם – העם האיראני. אני רוצה לעשות זאת באופן ישיר, ללא מסננים או מתווכים".
בדבריו התייחס למלחמה של ישראל בחיזבאללה ובחמאס "כל יום, אתם רואים את המשטר שמשעבד אתכם נושא נאומים יוקדים בדבר הגנה על לבנון ועזה. אף על פי כן, בכל יום אותו משטר מדרדר את האזור שלנו עמוק יותר לתוך החשכה והמלחמה. כל יום הבובות שלהם מחוסלות. שאלו את מוחמד דף. שאלו את נסראללה. אין מקום שישראל לא יכולה להגיע אליו במזרח התיכון. אין מקום שלא נגיע אליו כדי להגן על אזרחינו ומדינתנו. עם כל רגע שחולף המשטר מביא אתכם, העם הפרסי האצילי, קרוב יותר לתהום".
 
נתניהו בפנייה לאיראנים    קרדיט: איתי בית-און /לע"מ, סאונד: בן פרץ /לע"מ
הרוב הגדול של האיראנים יודעים שלמשטר שלהם כלל לא אכפת מהם. אם היה למשטר אכפת, אם היה להם אכפת מכם, הם היו מפסיקים לבזבז מיליארדי דולרים על מלחמות חסרות תוחלת ברחבי המזרח התיכון, והם היו מתחילים לשפר את חייכם.
עוד הוסיף "דמיינו אם כל הכספים הרבים שהמשטר בזבז על נשק גרעיני ומלחמות זרות היה מושקע בחינוך ילדיכם, בשיפור הבריאות, בבניית התשתיות הלאומיות שלכם, מים, ביוב - כל הדברים שאתם זקוקים להם. דמיינו זאת. אבל אתם יודעים דבר אחד פשוט – לעריצים של איראן לא אכפת מהעתיד שלכם. אבל לכם אכפת".
כמו כן אמר בכעין רמיזה "כשאיראן סוף סוף תהיה חופשיה - והרגע הזה יגיע מהר יותר ממה שאנשים חושבים – הכל יהיה שונה. שני העמים העתיקים שלנו, העם היהודי והעם הפרסי, יחיו בשלום סוף סוף. שתי המדינות שלנו, ישראל ואיראן, יחיו בשלום".

"כשהיום הזה יגיע, רשת הטרור שבנה המשטר בחמש יבשות תפשוט את הרגל ותהיה מפורקת. איראן תשגשג יותר מאי פעם. השקעות כלל עולמיות. תיירות גדולה. חדשנות טכנולוגית מבריקה שמבוססת על הכישרונות העצומים שקיימים בתוך איראן. האם זה לא נשמע טוב יותר מעוני, דיכוי ומלחמה אינסופיים? מהערים קום לאספהאן, משיראז לטאבריז, ישנם עשרות מיליונים של אנשים טובים והגונים עם אלפי שנות היסטוריה מאחוריהם ועתיד מזהיר לפניהם". 
את דבריו סיים בפנייה "אל תאפשרו לקבוצה קטנה של תאוקרטים קנאים למחוץ את התקוות והחלומות שלכם. אתם ראויים לטוב יותר. הילדים שלכם ראויים לטוב יותר.  העולם כולו ראוי לטוב יותר. אני יודע שאתם לא תומכים באנסים וברוצחים של חמאס וחיזבאללה, אבל המנהיגים שלכם תומכים בהם.  אתם ראויים ליותר מזה. העם האיראני צריך לדעת – ישראל עומדת לצדכם. מי ייתן ויחד נדע עתיד של שגשוג ושלום".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה