בארץ

מהלך לוין ממשיך: השופטים הסירו מועמדות, כך הגיב לוין

לאחר ששהשר לוין הגיש כהטרלה את כל השופטים כמועמדים לעליון, רובם המוחלט הסירו את מועמדותם. בתגובה אמר השר לוין "שליחת המכתבים הקולקטיבית, שנעשתה אחרי לחץ שהופעל במאורגן על השופטים להסיר את מועמדותם, מפיצה לכל עבר ריח רע של שיבוש חמור של הליכי הבחירה"
דורון בלוך |  4
יריב לוין (צילום פלאש 90/ אוליביה פיטוסי)
לאחר ששר המשפטים יריב  לוין במהלך שנוי במחלוקת, כי הוא ממליץ על כל השופטים כמועמדים, ואף הוסיף כי הוא מזמין את כל המתנגדים לכך להגיש ערעור. לאחר מהלך זה, הגישו כמעט כל המועמדים פרט לשניים, מכתב בו הבהירו כי הם מסירים את מועמדותם לתפקיד הנשיאות , זאת פרט לשני שופטים, שלא הסירו את מועמדותם, והם יוסף אלרון וכן יצחק עמית, ותיק השופטים בעליון.
בתגובה לצעד זה, מטעמו של השר לוין נמסר כי הוא מתנגד למהלך "החוק ברור מאוד, ולא מאפשר לשופטים להסיר את מועמדותם. השר מתכוון לדון בהתנגדויות הרבות שהוגשו ביחס לכל המועמדים". 
עוד נמסר על כך מטעמו של לוין, כי "שליחת המכתבים הקולקטיבית, שנעשתה אחרי לחץ שהופעל במאורגן על השופטים להסיר את מועמדותם, מפיצה לכל עבר ריח רע של שיבוש חמור של הליכי הבחירה. שוב ראשי המערכת אינם בוחלים בכל אמצעי פסול כדי לפנות דרך למועמד שהמערכת סימנה. השר לא יאפשר את הניסיון לשלול מהציבור את מעט הזכות שעוד נותרה לו, להביא לדיון את כלל המועמדים ולשמוע את ההסתייגויות וההתנגדויות ביחס אליהם".
 
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    זבל אנושי (ל"ת)
    אריק 09/2024/24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 3.
    מחריב
    עיני נץ 09/2024/24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    האיש הרע והמכוער ממשיך בשלו. מנסה בכל כוחו לשמר את עדת המעריצים האינפנטילית קרימינלית שלו ובינתיים ממשיך להחריב. לך כבר הביתה.
    סגור
  • 2.
    חביבי או שתחליט להיות שר, או שתמשיך להיות נמושה.
    יהודה קפלן 09/2024/24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    רפורמה משפטית עכשיו, ומהר.
    סגור
  • 1.
    לוין לא הוסיף שום דבר. תפסיקו להטעות את הציבור
    שקול 09/2024/24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ההנחייה לציבור בדבר ההסתייגויות היא חלק מהפרוצדורה. תפסיקו כבר עם השקרים.
    סגור