בארץ

גאוני או מלוכלך? המהלך של יריב לוין למינוי השופטים

השר יריב לוין הודיע כי יפעל לפי פסיקת בג''ץ, אך הוסיף לציין סעיף שיקשה על העניין, ותקף את החלטת בג''ץ "מי שמנסה ליטול את הכתר ושם אותו בכח על ראשו, לא יזכה לאמון הציבור ולא יוכר כמי שנבחר כדין ובדרך מקובלת"
דורון בלוך | 
יריב לוין (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל)
לאחר שבג''ץ הכריח את שר המשפטים יריב לוין לתת את רשימת המועמדים שלו שעליהם ידונו בוועדה לבחירת שופטים, החליט בתגובה השר לוין לנקוט בצעד מקורי בתגובה לכך. ובמכתבו נאות לכאורה לכבד את פסיקת בג''ץ ולא לסרב לפעול לפי פסיקתה, אך עשה זאת בדרך מיוחדת.
במכתבו, כתב השר לוין כי בהתאם לצו בג''ץ לעניין זה "מצורפים בזה שמות המועמדים שעניינם יידון לפני הוועדה לבחירת שופטים, כפי שהועברו לפרסום ברשומות" אלא שהשר לוין החליט להכניס לרשימת המועמדים... את כל המועמדים.
בנוסף, במכתבו הוסיף לוין לציין כי  "מכח סעיף 11ב (ב) לכללי השפיטה (סדרי העבודה של הוועדה לבחירת שופטים), תשמ"ד,1984- כל אדם רשאי, בתוך 20 ימים ממועד פרסום שמות המועמדים, לפנות לוועדה בבקשה מנומקת שלא לבחור במועמד מסוים". דהיינו, יש לכל אזרח את האופציה לערער על כל מועמד, ובכך למשוך את רשימת הערעורים על רשימת המועמדים הארוכה לזמן ארוך.
כמו כן כתב השר לוין במכתבו "אנו מצויים בתקופה של מלחמת קוממיות עצימה, ואסור שנעסוק בעת הזו בהליך מינוי כה שנוי במחלוקת. למרות זאת, דחו שופטי בית המשפט העליון את כל הצעות הפשרה שהוצעו על ידי, וכפו בצו את העיסוק בנושא זה דווקא בימים אלה. כל זאת, במחשבה שיוכלו לכפות את מינוי נשיאם באמצעות הליך הנגוע בניגוד עניינים חריף והפסול מעיקרו. זו חוליה נוספת ברצף של החלטות משפטיות כחניות, העומדות בסתירה לרוח האחדות והאחריות שלוחמינו והציבור כולו מצפים לה".
את דבריו חתם השר לוין במילים "מי שמנסה ליטול את הכתר ושם אותו בכח על ראשו, לא יזכה לאמון הציבור ולא יוכר כמי שנבחר כדין ובדרך מקובלת".
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה