בארץ

"מערכת אכיפה פוליטית": בממשלה זועמים על מאסר שפי פז

שרים וח''כים בימין הגיבו בזעם לפסק הדין שהוט על הפעילה הפוליטית שפי פז, וטוענים "איפה ואיפה - פניה המכוערים של מערכת אכיפה פוליטית"
דורון בלוך |  2
שפי פז (צילום מתוך עמוד הפייסבוק של שפי פז)

לאחר שבית המשפט פסק על שפי פז, ממובילות המאבק נגד אוכלוסיית המסתננים והמהגרים הבלתי חוקיים בשכונות דרום תל אביב, כי תרצה 45 ימים במאסר, זאת לאחר שריססה כתובת גרפיטי נגד האו"ם במשרד האיחוד האירופי.  וכן בנוסף לכך, החליטה השופטת כי מאסר על תנאי יוטל על דורון אברהמי, אשר על פי הדיווחים היה שותף למחאות ולפעולות. שרים וח''כים זעמו על אכיפה בררנית כנגדה.
השר יצחק וסרלאוף אמר על כך "הציבור בישראל יודע היטב שמערכת המשפט בררנית. יש אזרחים סוג א' להם מותר לרמוס את החוק בצורה גסה, להשתולל ברחובות, לצבוע כבישים, להצית רכוש ולהרוס תשתיות ולהם לא יעשו כלום. לעומתם, כמו שהגדיר לפיד, יש "אנשים אחרים" שאותם המערכת תרדוף עד חורמה, על כל הפרה של החוק ועל ציור של גרפיטי מטילים מאסר בפועל של 45 יום. ישפוט הציבור ויחליט האם ככה אמורה להתנהל מערכת המשפט בישראל".
השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר הוסיף על כך ״בית המשפט עושה איפה ואיפה: מחמיר בענישה כאשר מדובר בפעילי ימין ומקל בענישה כאשר מדובר בפעילי שמאל. אני מחזק את שפי פז במאבקה לגירוש המסתננים הבלתי חוקיים שמטילים אימה בשכונות דרום ת״א. המאבק של שפי, הוא המאבק של כולנו״ וכן השרה אורית סטרוק אמרה "איפה ואיפה - פניה המכוערים של מערכת אכיפה פוליטית".
יו״ר ועדת חוקה, חה״כ שמחה רוטמן הרחיב על כך: ״במדינת חוק, אנשים שעוברים על החוק נענשים. במדינת ישראל, נכון להיום, אתה נענש אם אתה משתייך לצד ״הלא הנכון״.
אם אתה בצד הנכון, אתה יכול לצלם את עצמך מכל זווית עושה גרפיטי, ואפילו עם תוכן מסית, ולא יעשו לך כלום. כי במדינת ישראל מה שמשנה זה לא מה עשית - אלא מהי הזהות שלך. באיזה צד אתה".
את דבריו סיים רוטמן באמירה "שפי פז התנדבה במקרה הזה לשמש תזכורת לכולנו, מהי דמוקרטיה אמיתית, ומהי ״ד-מו-קרט-יה״. את האכיפה הבררנית הזו חייבים לתקן. לא נוותר ולא נעצור״.
 
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    הגסטפו המשפטי (ל"ת)
    זיג הייל 09/2024/23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    חבורת אפסים !!
    ?????? 09/2024/23
    הגב לתגובה זו
    1 0
    פשוט בושה אליטה מסריחה
    סגור