בארץ

נתניהו: "נמצאים בימים גורליים. איראן לפתה את ישראל בזרועות טרור"

רה''מ נתניהו השתתף בוועדת החוץ והבטחון שם נתן סקירה על המצב הבטחוני, והתייחס לאיומים מלבנון, עזה, יו''ש, גבול ירדן, וכן לעניין המו''מ לעסקת שחרור חטופים והחזרת מפוני הצפון לביתם
דורון בלוך |  2
בנימין נתניהו (צילום פלאש 90/ מרים אלסטר)
ועדת החוץ והביטחון קיימה היום (ראשון) דיון חסוי בהשתתפות ראש הממשלה בנימין נתניהו. במהלך הדיון ערך סקירה מדינית ביטחונית ולאחריה ענה בהרחבה לשאלות חברי הוועדה. הדיון כאמור היה חסוי, אל אלו נקודות עיקריות שניתנות לפרסום.
נתניהו אמר לחברי הוועדה כי אנו נמצאים בימים גורליים. לדבריו, איראן לפתה את מדינת ישראל בזרועות טרור במטרה להביא להשמדתה. תכנית ההשמדה של איראן בנויה על שני מרכיבים: איום גרעיני, ופלישה בו-זמנית מצפון, דרום ומזרח, תוך המטרת רקטות וטילים.
הוא הדגיש שבתפישת אויבנו, מדינת ישראל היא מדינה שוקעת ומפולגת שאין לה את הכוח הצבאי והפנימי לעמוד מול תכנית זו. ישראל נחושה להכשיל הן את התוכנית ואת התפישה. ראש הממשלה ציין שבעקבות הפעולות האחרונות של ישראל, תפישת הציר את ישראל השתנתה מקצה לקצה. רה"מ אמר כי הם מתרשמים עמוקות מהיכולות של ישראל לפעול בעוצמה ובתעוזה.
ראש הממשלה הוסיף שאנו נחושים להיאבק בתוכנית הגרעין של איראן, ולגדוע את זרועות הטרור שלה. עוד ציין רה"מ נתניהו כי התוכנית להשמדת הזרוע הצבאית של החמאס הולכת ומתקדמת, וישראל תקפה את החות'ים בנמל חודידה, ופגעה בכלכלתם. ראש הממשלה הזהיר כי מי שתוקף אותנו ישלם על כך.
ראש הממשלה התייחס בהרחבה לזירה הצפונית ואמר כי חיזבאללה תקף אותנו ללא פרובוקציה ב-8.10 והוא לא מפסיק לעשות זאת מאז. ראש הממשלה אמר כי שום מדינה לא יכולה לסבול מצב שיורים עליה, ולכן יש צורך לשנות את המאזן מול חיזבאללה. 
על פי ראש הממשלה, נסראללה עשה טעות גדולה בכך שקשר את עצמו לסינוואר ועזה. רה"מ נתניהו ציין כי יש קולות בלבנון הטוענים שבדרך זו הוא מביא חורבן על מדינת לבנון וביירות. הוא הוסיף שהיעד שלנו בצפון הוא החזרת התושבים לבתיהם, ותמיד אמר שנשיג אותו בדרך מדינית או בדרכים אחרות.
בנוסף, סקר ראש הממשלה את המצב ברצועת עזה והדגיש שהמאמץ להחזרת החטופים נמשך כל הזמן. הוא שלל לחלוטין את הטענות שהוא משבש את השבת החטופים, ואמר שבעוד שהוא הסכים לשתי ההצעות האמריקניות, חמאס סרב לשתיהן ודרש להכניס בהן 29 שינויים. 
ראש הממשלה אמר שנכונות חמאס לשחרר את החטופים מושפעת משני כוחות שפועלים זה מול זה: הלחץ הצבאי והמדיני שאנחנו מפעילים על חמאס, אל מול הלחץ שמופעל עלינו. העסקה הראשונה הושגה כי הלחץ הצבאי והמדיני הופעל נגדו. כשהתמיכה המדינית התהפכה נגדנו, היכולת להביא עסקה שנייה התרחקה. 

נתניהו ואדלשטיין היום.   קרדיט: נועם מושקוביץ/ דוברות הכנסת
ראש הממשלה הבהיר כי ישראל מתכוונת להשלים את חיסול היכולות הצבאיות של חמאס, ובמקביל למוטט גם את היכולות השלטוניות שלו. הוא ציין שיכולות שלטוניות אלה נובעות בראש ובראשונה מהיכולת לשלוט בחלוקת הסיוע ההומניטרי - מה שמאפשר לחמאס להעשיר את הקופה המתרוקנת שלו. ראש הממשלה עדכן את חברי הוועדה כי מתקיימים דיונים בקבינט לגבי כמה אפשרויות לשלול מחמאס את יכולת החלוקה.
משם עבר ראש הממשלה לסקור את המצב ביהודה ושומרון וציין כי הרש"פ פועלת באופן דואלי. מצד אחד יש שיתוף-פעולה, לא מאהבת מרדכי, במטרה למנוע את עליית חמאס לשלטון ביו"ש, ומצד שני היא לוחמת בישראל במישור המדיני-משפטי בין-לאומי במטרה לשלול את עצם קיומה של ישראל ואת זכותה להגן על עצמה.
ראש הממשלה התייחס בסקירתו גם לגבול המזרחי כשלדבריו יש לאיראן כוונה להזרים ליו"ש נשק ואמל"ח. רה"מ הדגיש כי מכיוון שישראל לא מוכנה שהגבול הארוך ביותר שלה יהיה פתוח לאיראן, ישראל מתכוונת לבנות מכשול לאורך הגבול בדומה למכשול שנבנה בגבול מצרים. הוא ציין כי יש לכך תכלית כפולה, גם מניעת הברחות וגם חסימת שיטפון דמוגרפי מאפריקה ומאסיה.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    ביבי הנחש, החריב את ישראל (ל"ת)
    אלברט 09/2024/22
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • 1.
    ביבי שקרן נוכל ורוצח. קדימה לבית הדין הפלילי בהאג (ל"ת)
    ים 09/2024/22
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור