בארץ

זעם באופוזיציה: היחס ההזוי בין הוצאות שיקום הצפון לרכבת הקלה

הבקשה להגדלת תקצוב כיסוי נזקי הוונדליזם ברכבת הקלה בירושלים ע''י החרדים הקיצוניים, עוררה זעם ביחס לתקצוב השיקום בצפון ובמלחמה בקטל בכבישים.  לזימי: "בלתי נתפס" טופורובסקי: "במחיר הזה נוכל להוריד את מספר ההרוגים בכבישים בחצי"
דורון בלוך | 
הרכבת הקלה בירושלים (צילום פלאש 90/ הדס פרוש)
על רקע ההתפרעויות של החרדים ברכבת הקלה בירושלים, הנזק הכלכלי ממשיך לעלות ובמשרד האוצר דנו באפשרות להוסיף עוד 77 מיליון שקל לכיסוי הנזקים, שמגיעים כבר ל-403 מיליון שקל, כפי שמובא כאן בהרחבה. במהלך הדיון, זעמו ח''כים מהאופוזיציה על העניין, והעמידו את ההוצאות הללו ביחס להוצאות שיקום הצפון.
כאמור, משנת 2020 הוקצו לטובת אבטחת הרכבת הקלה, וכיסוי עלויות הנזקים מוונדליזם החרדים הקיצוניים  כ- 325 מליון שקל, וכעת מבקשים להוסיף עוד 77 מליון שקל לאבטחה. זאת, כאשר תקציב השיקום האזרחי של הצפון, ממנו קיצצו יותר מחצי, עומד על 400 מיליון שקלים.
בדיון, אמרה ח''כ נעמה לזימי: "בלתי נתפס. לא יודעים אפילו כמה הרשעות ומעצרים היו" הקשתה וציינה את ההשוואה בסכומים לתקצוב שיקום הצפון "זה נשמע למישהו הגיוני? אנחנו משוועים לשטויות, כל חוק מסכן, נלחמים על 15 מליון שקל לשנות  השירות, ופה 325 מליון שקל הוצאו על וונדליזם" זעמה לזימי על הבקשה בתוספת התקצוב.
גם ח''כ בועז טופורובסקי (יש עתיד) זעם על כך: "במהלך שנת שיא של הרוגים כתוצאה מתאונות דרכים, לא מתקבל על הדעת שמניעת הפרות סדר בסמוך לרכבת קלה יותר חשובה ממאות חיי אדם" אמר ופירט "במחיר של 326 מליון ש״ח אנחנו נוכל להוריד את מספר ההרוגים בחצי". אמר והתייחס לכך שזו שנה עם מספר הרוגים מהקטל בכבישים מהגבוהים שהיו ונמצאים במגמת עלייה בכך "נציגי משרד התחבורה והבטיחות בדרכים שכחו שמשרדם כולל גם את הבטיחות בדרכים".
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה