בארץ

האו''ם בהחלטה דרמטית: קיבל את ההצעה הפלסטינית לסנקציות נגד ישראל

האו''ם קיבל את ההצעה הפלסטינית להטלת סנקציות ואמברגו נשק על ישראל. זאת כאשר רוב מוחלט של 124 מדינות הצביעו בעד ההחלטה. השגריר דנון: "ההיסטוריה תזכור"
דורון בלוך |  1
אנטוניו גוטרש מזכ"ל האו"ם (צילום shutterstock)
העצרת הכללי באו''ם הצביעה היום בהצעה שהעלה הנציג הפלסטיני כנגד מדינת ישראל, במסגרתה יחיל האו''ם מגוון סנקציות כנגד מדינת ישראל, וכן יחליט על אמברגו נשק. במסגרת ההצבעה, 124 מדינות הצביעו בעד ההחלטה כנגד ישראל, 14 מדינות כנגד ההחלטה, וכן 43 מדינות נמנעו.
שגריר ישראל לאו''ם, שהחל את הקדנציה השנייה שלו רק לפני זמן קצר, הגיב על כך: "מדובר בהחלטה מבישה שתומכת בטרור הדיפלומטי של הרשות הפלסטינית. במקום לציין את יום השנה לטבח ב-7 באוקטובר בגינוי חמאס וקריאה לשחרור כל 101 החטופים הנותרים, העצרת הכללית ממשיכה לרקוד לצלילי המוזיקה של הרשות הפלסטינית, המגבה את רוצחי חמאס".
עוד הוסיף לומר בהתייחסות לכך בחשבון ה-X שלו, בפרסום בו תייג את המדינות שעמדו לצד ישראל והצביעו כנגד ההחלטה "תודה שאתם שומרים על המוסר. ההיסטוריה תמיד תזכור את אלה שהיה להם האומץ לעמוד על הערכים והעקרונות שלהם".
יש לציין כי ארצות הברית, המספקת העיקרית של הנשק לישראל, הצביעה כנגד ההחלטה על אמברגו הנשק, כך שההשלכות בעניין זה אומנם משמעותיות, אך ארה''ב ככל הנראה תמשיך באספקת החימושים  לישראל.
 
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    מינו טמבל לשגריר באום , שר חוץ שלא יודע אנגלית
    ימין שפוי 09/2024/19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ומתפלאים שבסוף זה מה שיוצא . פתאום דני דנון יהיה חכם ? פתאום כץ ידע אנגלית ויסביר את עמדת ישראל בצורה רהוטה?
    סגור