בעולם

עומדת לצידנו: זו המדינה שממשיכה לרכוש נשק מישראל

אחרי שרכשה מישראל את מערכת "קלע דוד" כדי להתגונן מהמתקפות הרוסיות על אוקראינה, נשיא פינלנד מבהיר: "אנחנו זקוקים לנשק הזה"
מערכת ice | 
קלע דוד (צילום צילום מסך יוטיוב ILTV)
נשיא פינלנד, אלכסנדר סטאב, הבהיר כי להחלטה לרכוש מערכת הגנה מתקדמת מישראל על אף המלחמה בעזה, אין קשר לכך שפינלנד אינה מכירה במדינה פלסטינית בשלב זה. פינלנד רכשה מישראל את מערכת "קלע דוד" להגנה מפני טילים בגובה רב ב-1.3 מיליארד שקל. המערכת נחשבת לחיונית להגנת פינלנד, בעיקר בשל החשש מהמתקפות הרוסיות על אוקראינה, המסבות נזק הם לאוכלוסיה האזרחית והן למטרות צבאיות.

סטאב, שנכנס לתפקידו במרץ, הגדיר את מדיניות החוץ של פינלנד כ"ריאליזם ערכי". לדבריו, המדיניות הזו מתמקדת בלהשיג תוצאות בעולם כפי שהוא, ולא לנסות לקדם תמונה אידיאלית של העולם. "בעולם של ישראל ופלסטין, אנחנו מבקשים שההכרה בפלסטין תהיה לא שאלה של 'אם' אלא 'מתי', ושהיא תסייע בקידום פתרון של שתי מדינות ושלום יציב", הסביר הנשיא בראיון השבוע. סטאב הדגיש שהכרה כזו צריכה להגיע בזמן אסטרטגי שיתרום באופן ממשי לתהליך השלום. זאת, אף שמדינות שכנות כמו שוודיה, איסלנד ונורבגיה כבר הכירו במדינה פלסטינית. "הכרה במדינה פלסטינית היא שאלה של זמן", אמר סטאב בחודש שעבר. הנשיא ציין שההחלטה תתקבל לפי שיקולים אסטרטגיים בלבד.
סטאב הבהיר עוד כי רכישת הנשק מישראל היא החלטה המבוססת על צרכים ביטחוניים טהורים של פינלנד: "במקרה הזה, אני מתמקד רק בריאליזם – אנחנו זקוקים לנשק הזה כדי להבטיח את ביטחוננו".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה