בארץ

החזית התשיעית? 459 הרוגים מתחילת 2024. ולא בגלל המלחמה

לאחר שבוע מדמם בו רק בשלושה ימים האחרונים נהרגו ארבעה בקטל בכבישים ועוד שבעה נרצחו בפשיעה במגזר הערבי. נדמה כי המספרים רק מטפסים, ואין לכך תוכנית טיפול  סדורה. ח''כ טופורבסקי על הקטל בכבישים: "אנו מאיצים אל עבר שיא נוראי חדש".
דורון בלוך | 
פיצוץ רכב (צילום דוברות כבאות והצלה)
בתקופה בה אנו מזועזעים, ובצדק, מתוצאות המלחמה הקשות בה חיילים ואזרחים נהרגים ונרצחים כל יום, הן בחזית המלחמה ברצועת עזה ובצפון, ובין מפגיעות טילים במרכז וכן מפיגועי טרור לאומניים בשטחי יהודה ושומרון ושאר הארץ, הקטל בכבישים ורציחות בפשיעה בחברה הערבית מזנקות בשקט.
על פי דיווח ב'מעריב', רק השבוע, בלילה שבין רביעי לחמישי, אירעו שלושה מקרי רצח במגזר הערבי תוך שעות בודדות. בו במקרה אחד אישה כבת 40 אותרה ללא רוח חיים ועם סימני אלימות בתוך רכב. וכן גבר כבן 40 נורה למוות בחצר בית. באותו הלילה, גם   תושב ג׳דיידה מכר בן 21 נורה בזמן שרכב על אופנוע.
ולאחר מכן בחמישי בצהריים, אירע פיצוץ הרכב הנורא על ידי גורמי פשיעה, שגרם למותם של ארבעה, ולפצועים רבים נוספים, כאשר מקרה זה, כמו השניים הראשונים הנ''ל, קרו בעיר רמלה. אירועים אלו, מעלים את מספר הקורבנות במגזר, מאז תחילת שנת 2024 ל-154.
הגורם השני הוא הקטל בכבישים.  רק בימים רביעי וחמישי השבוע שתי נשים בשנות השישים לחייהן נהרגו בתאונת דרכים סמוך למחלף נשרים. במקביל, וכן נהרג נהג משאית בנתיבי איילון. מספר שעות לאחר מכן נהרג רוכב אופנוע בתאונה בשכונת רמות בירושלים.
תאונות דרכים אלו מעלות את מספר ההרוגים מהקטל בכבישים ל-305 מאז תחילת שנת 2024. כאשר ישנה עלייה של 17% במספר התאונות הקטלניות השנה. כך על פי נתוני הרלב''ד.
רק לאחרונה, יו''ר ועדת המשנה לבטיחות בדרכים, ח''כ בועז טופורובסקי התפטר מתפקידו, זאת לאחר שטען ש"אינו מוכן לקחת חלק בהצגה הזאת", משום שלטענתו "אין תוכנית לאומית לבטיחות בדרכים" ותקף את משרדי הממשלה על כך.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה