בארץ

ח''כ נגד דו''צ: "עלול לעלות בחיי אדם ובשינוי מהלכי המלחמה"

ח''כ אובד טל טען כי דובר צה''ל אינו דובר אמת ומייפה את המציאות. ובכך מסכן חיי אדם "סיבוב יח"צ שדו"צ מבקש לעשות תוך הטעיית הציבור. המידע הזה מועבר גם לקבינט, שאמור לקבל החלטות קריטיות על בסיס המידע השגוי"
דורון בלוך | 
דניאל הגרי (צילום פלאש 90/ אבשלום ששוני)
ח"כ אוהד טל (הציונות הדתית), חבר ועדת חו"ב, הגיב היום (חמישי) בחריפות להודעת דו"צ על 'פירוק חטיבת רפיח'. וטען כי דובר צה''ל אינו דובר אמת ומייפה את המציאות, ובכך מסכן חיים.
בדבריו, אמר ח''כ טל "דובר צה''ל פשוט אינו דובר אמת. אני כותב את הדברים בכאב גדול, אבל כחבר ועדת חוץ ובטחון האחריות אינה מאפשרת לי לשתוק. אני שומע את הסקירות מגורמי הצבא ונמצא בקשר עם גורמים צבאיים שונים, ומקבל מהם תמונה שונה לגמרי".
בדבריו, הסביר טל: "גם אם הנתון המספרי על המחבלים המחוסלים היה מדוייק (והוא לא), עדיין מדובר על סדר גודל של 30-40 אחוז בלבד מסך הכוח הלוחם של חמאס ברפיח,וזה עוד לפני שדיברנו על אלפי מחבלי ג'יהאד שם". ועל כך טען  "לומר על נתון כזה שבכך "פירקנו את חטיבת רפיח" לא עומד בשום סנדרט מקצועי באף צבא בעולם".
עוד הסביר את בעייתיות העניין והזהיר "הבעיה בהודעה הזו היא לא רק סיבוב היח"צ שדו"צ מבקש לעשות תוך הטעיית הציבור. בעיה הגדולה היא שהמידע הזה מועבר גם לקבינט, שאמור לקבל החלטות קריטיות על בסיס המידע השגוי. זה כבר עלול לעלות בחיי אדם ובשינוי מהלכי המלחמה".
בסוף דבריו אמר כי "אחד מלקחי השבעה באוקטובר הוא החובה של צה"ל לומר אמת, להסתכל למציאות בעניים ולא לייפות אותה ולהתעלם מהסיכונים". 
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה