בארץ

בחצי מיליארד שקל: פעימה שנייה לתוכנית הלאומית לבינה מלאכותית

בהשקעה של כ-500 מיליון שקלים בתשתיות מחקר ופיתוח הכוללות מכון AI, הון אנושי והטמעת AI בעבודת הממשלה עד 2027, הוכרזה הפעימה השנייה של התכנית הלאומית לבינה מלאכותית. גילה גמליאל "נבסס את מעמדה של ישראל כמובילה עולמית בבינה מלאכותית"
דורון בלוך | 
בינה מלאכותית (צילום shutterstock)

מנהלת התכנית הלאומית לבינה מלאכותית, בשיתוף עם מערך הדיגיטל הלאומי, הכריזה היום (שלישי) על יציאה לדרך של הפעימה השנייה של התכנית הלאומית לבינה מלאכותית.
הפעימה תימשך עד שנת 2027, ויוקצו לה כ-500 מיליון שקלים, במטרה להשקיע בתשתיות מו"פ , לרבות מכון מחקר לאומי לבינה מלאכותית, שיהווה פלטפורמה למחקרים מתקדמים ופורצי דרך בשילוב חוקרים מהאקדמיה הישראלית והבינלאומית וכן מהתעשייה, פיתוח הון אנושי באקדמיה ובצבא, ולהוביל לפריצות דרך משמעותיות בתעשיית ההייטק, והטמעת בינה מלאכותית בשירות הציבורי.
שרת החדשנות, מדע וטכנולוגיה, גילה גמליאל אמרה על כך: "הפעימה השנייה של התוכנית הלאומית לבינה מלאכותית מחזקת את מחויבותנו להובלת פריצות דרך בתחום. נמשיך להשקיע בקידום מחקר ופיתוח, תעשיית ההייטק וההון אנושי, תוך הטמעה בשירות הציבורי בדגש על השלטון המקומי במטרה לצמצם פערים ולהנגיש את התחום לכלל אזרחי ישראל. נקים מכון מחקר לאומי לבינה מלאכותית ונעודד מיזמים חדשניים.  כל זאת, תוך שימוש אחראי ובהתאם לאמנה הבינלאומית עליה חתמנו. ונבסס את מעמדה של ישראל כמובילה עולמית בבינה מלאכותית".
שר האוצר, בצלאל סמוטריץ' אמר: "מדינת ישראל צועדת קדימה. התכנית הלאומית לבינה מלאכותית מבקשת לנצל את היכולות הכבירות של הבינה המלאכותית ולהטמיע אותן במגוון רחב של תחומים בהייטק, במדע, בכלכלה, בשירותים לאזרח ובתחומים נוספים. התכנית הלאומית לבינה מלאכותית תחזק את ההייטק הישראלי ותתמוך בצמיחת המשק כולו״.
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה