בארץ

סמוטריץ' מוכן להתערב על וויסקי: האם הגירעון יעמוד ביעד?

סמוטריץ' מתחייב לעמוד ביעד הגירעון לשנת 2024 ואף מוכן להתערב על וויסקי שהגירעון לא יעלה על 6.6%, אך חברי הוועדה חוששים מהשפעת ההוצאות הנוספות על כלכלת ישראל

מערכת ice | 
בצלאל סמוטריץ' (צילום shutterstock, פלאש 90/ חיים גולדברג)
בדיון שהתקיים בוועדת הכספים על הקופה התקציבית הנוספת לשנת 2024, התחיב שר האוצר בצלאל סמוטריץ' שלא יפרוץ את יעד הגירעון של השנה, גם עם הוספת 3.35 מיליארד שקלים נוספים. סמוטריץ' טען כי למרות שהגירעון עלה ל-8.3%, הוא יתכנס מחדש ליעד של 6.6% עד סוף השנה. השר אף התערב על בקבוק וויסקי כדי להדגיש את התחייבותו, אך חלק מחברי הוועדה ציינו כי מדובר בהימור על כלכלת ישראל.
סמוטריץ' הציג את הגדלת המסגרת התקציבית, שנועדה לממן את המפונים והתשלומים לחיילי המילואים, לאחר שנעדר מדיון בנושא בשבוע שעבר. הוא הסביר שהגירעון הנוכחי גבוה, אך צפוי להתייצב הודות להשוואת הנתונים לשנה שעברה.
בנוגע לפריצת התקציב בסך 3.4 מיליארד שקלים שאושרה בקריאה ראשונה, סמוטריץ' ציין שהתקציב המתוקן נבנה על תרחיש שמרני, בו המלחמה תסתיים עד יולי. הוא הדגיש שמגבלת ההוצאות קשורה לאי-עברת תקציבים נוספים ולא ליעד הגירעון בלבד.
חברי הכנסת אורית פרקש הכהן ויוראי להב ביקשו לדעת מדוע לא קוצצו כספים קואליציוניים במקום להעמיק את הגירעון. סמוטריץ' השיב כי המצב הכלכלי קשה אך יש גם תמריצים חיוביים כמו צריכה יציבה ושוק תעסוקה טוב, לצד בעיות כמו ירידה בהשקעות ואינפלציה גבוהה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה