בארץ

קרעי ביטל התערבות ממשלתית בקווים הכשרים, ובכך החזיר שליטה לעסקנים החרדים

השר קרעי ביטל את תקנות הנדל למניעת ''הקומה הכשרה'' בקווי הטלפון לציבור החרדי, זאת ע''פ דבריו כדי "לעקור את ההתערבות והפגיעה בחופש הפרט של הממשלה הקודמת בציבור החרדי". אך בכך החזיר את השליטה לעסקנים החרדים
דורון בלוך | 
שלמה קרעי (צילום ויקיפדיה)
שר התקשורת שלמה קרעי פרסם אמש (שני) חשבון ה-X שלו בגאווה כי חתם על הביטול התקנות שחוקק קודמו בתפקיד , יועז הנדל, בעניין קווי הטלפון ''הכשרים'' למגזר החרדי, ופירט כיצד הדבר נעשה על מנת למנוע את הפגיעה שנעשתה בחופש הפרט. אולם, יש לדייק את דבריו.
בדבריו בנושא, אמר השר קרעי "היום חתמתי על ביטול תקנות הנדל שמנעו את הפעלת ״הקומה הכשרה״. זאת , על פי קרעי "כדי לעקור מן השורש את ההתערבות הגסה והפגיעה בחופש הפרט של הממשלה הקודמת בציבור החרדי". עוד הגדיל להוסיף על כך, ואמר "בממשלה שלנו, היהודית והדמוקרטית, אזרחי ישראל יוכלו לצרוך שירותי תקשורת באופן חופשי לפי רצונם ולפי תפיסת עולמם".
אלא שהמושג ''הקומה הכשרה'' פירושו קידומות ייחודית למספר הטלפון. דבר שמתבטא בבידול נוסף למשתמשי מכשירי פלאפון כשר, שהושג על ידי יצירת קידומת ייחודית שהוקדשה על ידי החברות, המוצמדת לכל מנוי בסים כשר. קידומת זו הוגדרה כך שלא ניתן יהיה להמירה לסים שאינו כשר בשום שלב, והנושא את מספר הקו מחויב להחזיק במכשיר ובסים כשר. ובמידה וירצה לעשות זאת - ייאלץ לוותר על מספרו ולהחליפו בחדש לגמרי.
המשמעות של כך בפועל היא שאדם חרדי המחזיק כיום במספר כזה, לא יוכל לנייד את מספרו לחברה אחרת, וכן להשתמש בטלפון חכם שאינו כשר. התקנות שתיקן שר התקשורת דאז יועז הנדל, נועדו להפחית את המגבלות הכוחניות הללו, שנתנו לעסקנים החרדים יכולת לחסום מספרי טלפון בקלות, ובכך מעניק השר קרעי לעסקנים החרדים שוב שליטה רבה על הציבור.
ישנם השלכות רבות לעניין זה, בין היתר משום שעל ידי הקידומת במספר, ניתן לזהות האם האדם הינו בעל סים ומכשיר סלולרי כשר, דבר היכול להשפיע על קבלה למוסדות חינוך במגזר, ועוד. 
כך, כשהשר קרעי טוען כי הוא "עוקר מהשורש את ההתערבות הגסה והפגיעה בחופש הפרט של הממשלה הקודמת בציבור החרדי", הוא אכן מפחית את התערבות הממשלה בשוק, אך גם שולל את הגנתה על הציבור החרדי מידי העסקנים. ומעניק לעסקנים בחזרה כח ושליטה דרקוניים, לאחר שבממשלה הקודמת הצליחו לשלול זאת מהם.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה