בארץ

תזכורות מהעבר: כשסער התבטא כנגד הצעות נתניהו ופיטורי גלנט

לאחר הפרסום על המו''מ בים סער לנתניהו על האופציה לכניסה לממשלה, נדמה כי בשנה האחרונה התבטא סער כנגד האופציה הזו בדיוק  "החלטת נתניהו לפטר את שר הבטחון יואב גלנט היא מעשה של טירוף"
דורון בלוך | 
בנימין נתניהו, גדעון סער (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל)
ברקע הדיווחים כי נתניהו מעוניין לפטר את שר הבטחון יואב גחנט, וכי ישנם מגעים מתקדמים במו''מ בינו לח''כ גדעון סער לכניסה לקואליציה ואף להחלפת גלנט בתפקידו, בדקנו מה חשב סער ממש לא מזמן על נתניהו, וגישתו בנוגע לאופציית פיטורי גלנט.
רק לפני מעט יותר מחודש, סיפר סער בחשבון ה-X שלו: אחרי בחירות 2021, בחודשים שלפני הקמת ממשלת השינוי היו מתחת לביתי לא מעט הפגנות. אין דבר שלא הוצע לי אז. כולל: ראשות ממשלה ראשון ברוטציה בחתימה בכתב של כל ראשי מפלגות גוש נתניהו. כזכור - סרבתי לכל ההצעות".
בעבר, התייחס סער לאופציית בפיטורין של גלנט על ידי נתניהו, ועל כך כתב: "החלטת נתניהו לפטר את שר הבטחון יואב גלנט היא מעשה של טירוף, המעידה על העדר מוחלט של שיקול-דעת. אין תקדים בתולדות ישראל לשר בטחון שפוטר בגלל שהתריע, כמתחייב מתפקידו, על סכנה ביטחונית. נתניהו נחוש לדרדר את ישראל לתהום. כל יום בו מכהן נתניהו בתפקידו מסכן את ישראל ועתידה".
כמו כן, לאחר פרסום עניין המו''מ בין נתניהו לסער, יצאה מיד מטעם נתניהו הכחשה לקיום המו''מ ביניהם. אך פרסום מעניין של סער מלפני כשנה טוען על נתניהו: "מוחמד עלי אמר פעם: "אני כל כך מהיר שאתמול כשכיביתי את האור הגעתי למיטה לפני שהחדר החשיך. ככה זה אצל נתניהו - ההצעה וההכחשה יוצאות בו זמנית".
ולבסוף, על פי הדיווחים, מי שמשמש כמתווך הראשי במגעים בין נתניהו לסער הוא שר המשפטים יריב לוין, שגם מלשכתו יצאה הכחשה לעניין. עליו אמר סער לפני מעט יותר משנה "הקול קול לוין הידיים ידי נתניהו".
נכון לכרגע, אין אישור מהצדדים הנוגע לכניסת סער לקואליציה, אך עצם פרסום הנושא, מעיד על כך שסער אינו עומד בקו אחד איתן עם גוש מפלגות הימין באופוזיציה, המתנגדות לנתניהו בכל תוקף, ואולי מנסה בכך להעלות את מחירו ודרישותיו מולם במקרה דל איחוד, ובכך מראה להם שאינו תלוי בהם.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה