בארץ

עודד פורר בראיון: "נמצאים בשיחות לכניסת בנט לממשלת ליברמן"

ח''כ עודד פורר מתייחס בראיון ל-ice לטיל החות'י למרכז: "יותר מטריד סדר היום של הממשלה", תוהה על מינוי פרויקטור לצפון "מה יותר משר בממשלה שאחראי על זה?", מגלה מה יביא לגיוס החרדים, וחושף על המגעים עם בנט לממשלה בראשות ליברמן
דורון בלוך |  5
עודד פורר (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל)
יו''ר סיעת 'ישראל ביתנו', ח''כ עודד פור, שכיהן בעבר כשר לפיתוח הנגב והגליל, וכן כיו''ר ועדת הכספים, מתייחס בראיון ל-ice לטיל שחדר הבוקר למרכז הארץ מתימן, מה צריך לעשות בשביל להחזיר את מפוני הצפון לבתיהם, ועל האופציות של ממשלת אחדות בראשות אביגדור ליברמן בשיתוף רה''מ לשעבר נפתלי בנט.
הבוקר בפעם הראשונה טיל בליסטי חדר מתימן חדר למרכז הארץ, במקביל למטחים מהצפון היום
"זה המשך ישיר של אוזלת היד של הממשלה הזו בטיפול שלה באיומים על מדינת ישראל, ותזכורת לכך שנמל התעופה באילת סגור כבר 11 חודשים. עוברים על כך לסדר היום כאילו זה בסדר ולגיטימי, אבל זה פשוט התפרקות מוחלטת של מדינת ישראל מתפיסת הבטחון שלה" אומר ח''כ פורר.
"אבל יותר מטריד מזה, זה להסתכל על סדר היום של הממשלה" ממשיך ח''כ פורר לטעון "כשאני רואה מה עיקר עיסוקו של רה''מ הולך להמשך היום והשבוע, כשבראש סדר העדיפויות נמצא תקצוב מוסדות הלימוד של ש''ס ויהדות התורה, למרות שהם לא מלמדים מתמטיקה ומחשבים, ובצד השני איך הוא מעביר חוק השתמטות. זה מה שמצביע על ליקוי המאורות של סדרי העדיפויות".
היית השר לפיתוח הנגב והגליל, איך לדעתך צריך לפעול לשיקום הצפון? אנחנו נמצאים בכלל בשלב של שיקום והחזרת המפונים?
היום, בניגוד לתפיסת הבטחון של ישראל כל השנים, במקום שרצועת הבטחון תהיה בתוך לבנון, היא הפכה להיות הגליל. חייבים לייצר מצב בו תושבי הצפון חוזרים לבתיהם על ידי העברת רצועת הבטחון לדרום לבנון.
מה בעצם העניין של פרויקטור לצפון בזמן שיש שר האחראי על הגליל?
"גם במינוי הפרויקטור לצפון מתעסקים בעיקר בפוליטיקה סביב מינויו" מציין על כך פורר עוד לפני העיסוק בשאלה עצמה, וטוען "יש שר לפיתוח הנגב והגליל, למה לא נותנים לשר את האחריות לשיקום הצפון והדרום? מה יותר משר בממשלה שאחראי על זה? תנו לכל אחת מהרשויות הללו את התקצוב הנדרש. יש להם כבר יועצים משפטיים ועובדים וכלים, לא צריך את הכפל הבירוקרטי רק בשביל לייצר עוד ועוד ג'ובים. זו הסיבה שמנהלת הצפון עדיין לא מתפקדת אחרי 11 חודשים".
שר האוצר סמוטריץ' טוען שהגדלת התקציב היא בין היתר בשביל שיקום הצפון והמפונים. אתה מסכים עם המהלך הזה? 
"צריך תקציב נוסף לצפון" מסכים על כך פורר אך מסייג "אבל ניהול כלכלי נכון הוא לא הגדלת הגרעון עד אין קץ. אנחנו באינפלציה בלי לראות את הורדת הריבית באופק. הממשלה במקום לקבוע סדרי עדיפויות, מגדילה את המינוס, ואנחנו נשלם עליו ביוקר. חייבים כסף לצפון, אבל הוא צריך לבא על חשבון הכסף הפוליטי. אין תקציב עכשיו בזמן מלחמה לכסף למפלגות, גם אם זה נדרש לתחזוק הקואליציה. לא יהיה כסף לבן גביר וסמוטריץ' ודרעי וגפני, אבל יהיה כסף לצפון ולצבא".
בעניין הגיוס, אתה חושב שחקיקה זו הדרך שתביא בפועל לגיוס? גם בניגוד לדעת הרבנים? 
"כרגע, על פי החוק כבר כולם צריכים להתגייס. זה שלא יצאו צווים זו השערורייה" הוא מסביר ומפרט "לא צריך לרדוף אחריהם, אחרי סנקציות כמו איסור יציאה מהארץ ואי הוצאת רשיון נהיגה, תראה יפה מאוד איך הם יתגייסו. כמו שהבת שלי מקבל צו ומתייצבת, ואם לא יהיו עליה סנקציות, כך גם החרדי והערבי. ואם לא צבא- אז שירות לאומי". ומוסיף באמירה נחרצת: "אם כל המדינה חזית - אז גם כל העם צריך להיות בצבא".
תשבו עם כולם בממשלת אחדות?
"הממשלה שצריכה לקום היא ממשלה ציונית רחבה. הכוחות הציוניים בכנסת הם אלו שמבינים את הצורך בגיוס לכולם, טיפול באיום האיראני, לימודי ליבה, והחזרת תושבי ההצפון לבתיהם ואת האתגרים שבפני מדינת ישראל" מחדד פורר "זו ממשלת האחדות האידיאלית. אלו הדברים שבהם צריכים כיום להתמקד. כל שאר הדברים - נשאיר להזדמנות אחרת".
אתה רואה את ישראל ביתנו כמפלגת שלטון?
"אני רואה את ליברמן כראש ממשלה של ממשלה כזאת" מצהיר ח''כ פורר על כך נחרצות.
אתם במגעים בנוגע לכך גם עם רה''מ לשעבר נפתלי בנט?
"נפתלי בנט יכול להיות שותף בכיר בממשלה הזאת ככל שיחליט לרוץ. אנחנו בשיח איתו. הייתי שר בממשלתו, ואני חושב שהוא אחד הכוחות שצריכים להתאחד פה סביב הסוגיות הנ''ל" מגלה ח''כ פורר.
תגובות לכתבה(5):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    חחחח, מרגל רוסי ראש ממשלה.
    ני 09/2024/15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אדם שהזמין רצח , אדם שתיקתק את העובדת שלו ברכב , ועכשיו נמצאת בכלא. חחחחח
    סגור
  • 3.
    בדיחה
    אלי 09/2024/15
    הגב לתגובה זו
    1 0
    חחחחחחחחח
    סגור
  • 2.
    לממשלת ליברמן??
    לממשלת ליברמן? 09/2024/15
    הגב לתגובה זו
    1 0
    לממשלת ליברמן???
    סגור
  • 1.
    עם עבאס ומרצ/בצלם לא יהיה ביטחון
    ממשלת ימין מעולה 09/2024/15
    הגב לתגובה זו
    2 2
    נראה לכם שהאחים המוסלמים ואירגון בצלם ירצו ביטחון לתושבי ישראל ,לא מעניין אותם תושבי ישראל
    סגור
  • מי
    אלי 09/2024/15
    הגב לתגובה זו
    1 0
    מי זה בנט.חחחחחחחח
    סגור