בארץ

"כל הזמן אמרתי": מצעד זריקת האחריות של בן גביר

עומר בר לב, האחים המוסלמים, נפתלי בנט, ההזנחה של שנים, והיועמ''שית גלי בהרב מיארה. השר איתמר בן גביר, האמון על הבטחון לאומי, מצא את תמיד את הסיבות לאירועי תופת במרכז הארץ
דורון בלוך |  3
איתמר בן גביר בזירת פיגוע הדקירה בירושלים (צילום פלאש 90/ חיים גולדברג)
אירוע קשה התרחש אמש (חמשי) בעיר רמלה, בו גורמי פשיעה פיצצו רכב במרכז העיר, מה שגרם לרציחתם של ארבעה, ולפציעתם של 12 אנשים, בהם ארבעה אנוש, שבתוכם תינוקת בת חודשיים,  וגרם לשריפתן של שתי חנויות.
זמן קצר לאחר האירוע, החליט השר לבטחון לאומי איתמר בן גביר להגיע למקום האירוע בכדי לעמוד על פרטי העניין ולתת הצהרה לתקשורת. אלא שבדבריו, החליט השר לתקוף דווקא את היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה, ולהשליך עליה את הסיבה לעיכוב בטיפול בפשיעה.
בדבריו במקום, טען השר בן גביר כי הדבר נובע מהזנחה של שנים לפניו, ותאר על עבודתו בנושא "מדובר באירוע קשה וחמור, כתוצאה מעשרות שנים של הזנחה של הפשיעה במגזר הערבי. אנחנו מקצים משאבים לנושא הזה, עובדים כל הזמן, עושים רפורמות במשטרה. היום עשינו עוד שינויים, של 18 קצינים וניצבים שאנחנו ממנים". 
לאחר כן החל לתקוף את היועמ''שית באי הגעה לפתרון "צריך להבין דבר אחד: בלי שהיועצת המשפטית לממשלה תיכנס לעניין, לא יהיה פתרון. היועצת המשפטית לממשלה סירבה לבקשתי לבצע מעצרים מנהליים. אני גם לפני שנה וחצי, גם לפני שנה וגם לפני חצי שנה, וגם לפני חודש חודשיים, כל הזמן אמרתי לה: בואי נוציא מעצרים מנהליים".
"אם היינו יכולים הלילה להיכנס, ולעצור את כל משפחות הפשע, את כל העבריינים - זה היה משנה את תמונת המצב. ואנחנו יודעים בדיוק מי הם, יש לנו רשימות שלהם, שאנחנו הגשנו ליועצת גם לפני שנה, גם לפני חצי שנה – זה אותם אנשים. חייבים מעצרים מנהליים נגד משפחות הפשע" הסביר את טענתו.
אלא שבשנת 2022, בפיגוע הנורא בחדרה, גם הגיע הר בן גביר למקום, שם בעימות שתפס גלים, התעמת עם השר לבטחון פנים דאז עומר בר לב שם תקף אותו מהיותו השר הממונה על בטחון הפנים, כאחראי "אתה אפס. הפכו את הבן אדם הכי שמאלן והפכו אותו לשר הפנים. מה יש לך להגיד לציבור? אתה לא מתבייש?" אמר באותו העימות.
עוד הוסיף אז בן גביר לטעון כי המצב נובע מכך שהאחים המוסלמים נמצאים בממשלה, ותקף על כך את הממשלה דאז "אמרנו והזהרנו, ממשלה שתלויה בתנועה האיסלאמית סופה לפגוע קשות בביטחון המדינה וזה קורה".
ולבסוף, אז, בהיותו ח"כ, בן גביר הוסיף לתקוף את רה''מ דאז נפתלי בנט: "הממשלה הופכת את בטחון תושבי המדינה והמשילות למרמס. ניהול המדינה גדול על בנט. לך".
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    בן גביר צודק
    ש 09/2024/15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הדם על הידיים של האנטישמית היוהמשי"ת שמונעת מעצרים מנהליים, היא פשוט שמחה לראות יהודונים נרצחים, מה שאין כן בתקופת בר לב שהוא עצמו אנטישמי ששמח ברצח יהודונים ולכן הוא לא צריך את היוהמשית
    סגור
  • 2.
    מתעב את בן גביר אבל אינכם יכולים לרתק אלפי שוטרים
    חד וחלק 09/2024/13
    הגב לתגובה זו
    1 0
    למצגי האלימות הילדותיים שלכם ולהתאונן על תפקוד המשטרה. פשוט לא. תתבגרו.
    סגור
  • 1.
    יועמשית עושה על כל יוזמה שלו סיכול ממוקד
    גיכי 09/2024/13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    היועמ״שית לא נותנת לו לעבוד מסיבות פוליטיות לא עינייניות ואז כשקורה פאשלת הןא צריך לקחת אחריות כשר אחראי על בטחון , די מבין את התסכול שלו
    סגור