בארץ

מה באמת קרה בבית הכנסת בהרצליה? התפתחויות דרמטיות בעקבות המעצר

המשטרה פותחת בחקירה בעקבות מעצר שלוש הנשים שהניחו עלונים עם תמונות חטופים בבית הכנסת בהרצליה, בעוד שהמחאות גוברות נגד התנהלות השוטרים והאשמות פוליטיות מופיעות בתגובה
מערכת ice |  1
צילום Yossi Aloni/Flash90
בשבת הודיעה המשטרה על פתיחת חקירה בעניין מעצר שלוש הנשים שהניחו עלונים עם תמונות חטופים בבית הכנסת בהרצליה. המפכ"ל דני לוי הנחה לבחון מיידית את השתלשלות האירועים, ולבחון אם הייתה פגם בהתנהלות השוטרים. המשטרה ציינה כי השוטרים פעלו לאיתור חשודים באירוע, אך בעקבות טענות שעלו, ייבדקו האירועים ויופקו הלקחים המתאימים.
במקביל, משה רדמן זומן לחקירה במשטרת גלילות בגין תקיפת עובד ציבור. רדמן טוען כי לא היה מעורב בעימותים עם השוטרים, וכי הוא נחשד בעבירה פוליטית. 
המעצר עורר מחאות רחבות בהרצליה, עם הפגנות מול בית הכנסת ותחנת המשטרה. במהלך המחאות, ח"כ יולי אדלשטיין הותקף על ידי המפגינים, שקראו לעברו קריאות של בושה והפקיר את ציון. בעלונים שהונחו בבית הכנסת הופיעו תמונות חטופים, כולל של משפחת ביבס, עם הכיתוב "שלח את עמי".
לאחר חקירה שנמשכה שמונה שעות, שוחררו הנשים בתנאים מגבילים, כולל איסור על יצירת קשר עם אדלשטיין ועם אחת עם השנייה. הן הורחקו מבית הכנסת ומביתו של אדלשטיין למשך 15 יום.
מטה המשפחות להחזרת החטופים גינה את ההתנהלות וציין כי המשטרה פועלת למניעת פרסום נושא החטופים, ולא לתמוך במי שמקדיש מאמצים למען שחרורם.
המעצר האחרון של הנשים אינו מקרה ראשון; בחודש יוני נעצרו עידית אלכסנדרוביץ ורמה ענב בחשד להבערת צמיגים בכביש 2. התיק בעניינן עדיין בבחינת פרקליטות. עו"ד רן תגר שביקש לשחררן טען שהן אינן מסוכנות וצריכות להשתחרר למעצר בית.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    תפילה במרחב ציבורי לא, אבל אלונים שמאלנים בבית כנסת כן?
    יהודה קפלן 09/2024/14
    הגב לתגובה זו
    1 1
    אז לכלא.
    סגור