בארץ

"שטים לזכרם" – ארגון יד לבנים קיים לראשונה משט זיכרון

"שטים לזכרם" – ארגון יד לבנים קיים לראשונה משט זיכרון לציון 11 חודשים למתקפת 7 באוקטובר ומלחמת חרבות ברזל. במהלך המשט הושמעה ברכה מיוחדת מנשיא המדינה.  אלי בן שם, יו"ר ארגון יד לבנים: "כאב זה ראשי תיבות של כל אחד בדרכו כך גם ההנצחה והזיכרון"
מערכת ice | 
שטים לזכרם יד לבנים (צילום סטודיו wiki)
היום (שישי) תקיים לראשונה במרינה הרצליה אירוע מרגש ומיוחד – "שטים לזכרם", משט זיכרון לציון 11 חודשים למתקפת הטרור הקשה של 7 באוקטובר 2023 ולמלחמת חרבות ברזל. האירוע נערך ביוזמת ארגון יד לבנים, בשיתוף עמותת מפרשים, משרד הביטחון, צה"ל, עיריית הרצליה ומרינה הרצליה, והיווה מפגן הנצחה וכבוד לנופלים במערכה להגנת המדינה.
מעל 200 משפחות שכולות, שאיבדו את יקיריהן במהלך המתקפה האכזרית והלחימה יחד עם משפחות שכול וותיקות השתתפו באירוע על גבי עשרות סירות שיצאו ללב ים מהמרינה בהרצליה. כל סירה נשאה משפחות שכולות שביקשו לציין את חשיבות המעמד ואת הזיכרון של יקיריהן.
בין הנוכחים היו אלי בן שם, יו"ר ארגון יד לבנים; מר אריה מועלם, סמנכ"ל וראש אגף משפחות, הנצחה ומורשת במשרד הביטחון; מר יריב פישר, ראש עיריית הרצליה ומר יוסל'ה דרור מנכ"ל עמותת מפרשים שהביעו את תמיכתם במשפחות השכולות. הנואמים כולם הדגישו את המחויבות האישית והלאומית לזכור את הנופלים ולהנציח את מורשתם.
במהלך המשט, הושמעה ברכה מיוחדת מנשיא המדינה, יצחק הרצוג, אשר שודרה במערכות הסאונד של הסירות. בנאומו הדגיש הנשיא את החשיבות של ההנצחה בזיכרון הלאומי ואת התמיכה המתמשכת של מדינת ישראל במשפחות השכולות. בנוסף, נערך טקס מרגש של השלכת פרחים לים, בו השתתפה כל משפחה כשהיא משליכה פרח למים, כמחווה אישית לזכר יקיריה. הפרחים שצפו על פני המים היוו סמל מרגש להמשכיות, תקווה וזיכרון מתמשך.

צילום: סטודיו wiki
אלי בן שם, יו"ר ארגון יד לבנים מסר "באחד עשר החודשים האחרונים עם הצטרפותם של אלפי משפחות שכולות למשפחת השכול הבנו שעלינו להמציא את עצמינו מחדש.
אנחנו פועלים היום בשתי זרועות. זרוע אחת ממשיכה לדאוג למשפחות שכולות  הוותיקות ובני דור הביניים ולפעול למענם בהתמדה ובנחישות בדיוק כפי שהיה לפני המלחמה. הזרוע   השנייה פועלת למען המשפחות השכולות הצעירות. הזרועות האלה עובדות יחד , מעצימות ותורמות אחת לשנייה. את כאב השכול אי אפשר לרפא  ואין פה בן משפחה אחד שלא חושב בזה הרגע על הבן והבת, האח והאחות שנפלו, אנחנו ממשיכים לחיות  ובוחרים בחיים כל יום מחדש.  אני אומר תמיד שכאב זה ראשי תיבות של כל אחד בדרכו כך גם ההנצחה והזיכרון. היום אנחנו זוכרים את האהובים שלנו בים הפתוח".
יוסל'ה דרור, מנכ"ל עמותת 'מפרשים' מסר: "מפרשים מקיימת מסעות שייט טיפוליים, חברתיים, וחינוכיים לקבוצות ומסייעת במתן מענה למגוון רחב של מורכבויות, אתגרים והתמודדויות, ביניהן קבוצות עבור נפגעי טראומה ומתמודדי שכול. החיבור בין עמותת מפרשים לארגון יד לבנים התחיל לפני כ-4 שנים מתוך מחויבות משותפת לתמיכה במשפחות השכולות, ומאז ה-7 באוקטובר, קשר זה הפך למשמעותי יותר מאי פעם.
לכבוד לנו להיות חלק מהמשט לזכר הנופלים ולהשבת החטופים, בשיתוף פעולה עם ארגון יד לבנים, משרד הביטחון, צה"ל, עיריית הרצליה ומרינה הרצליה. על סיפון הספינה של עמותת 'מפרשים' הפליגו היום בני משפחות נופלים ונופלות במערכה שעדיין נמשכת.  עמותת מפרשים מחויבת להמשיך ולקיים תוכניות עומק שנתיות, לעמוד לצד כל מי שנפגע באירועי ה-7 באוקטובר, ולספק תמיכה למשפחותיהם".
אריה מועלם, סמנכ"ל וראש אגף משפחות, הנצחה ומורשת במשרד הביטחון מסר: "מדינת ישראל נקנתה במחיר כבד ואומה שלמה חשה את כאבכם היומיומי. כאן בליבו של הים הרוח מכה בעוצמה בדגלי ישראל כמו אומרת - אנחנו כאן חיים- חיים וזוכרים לנצח. שותפות הזיכרון חוצה גבולות ומחויבותנו לנופלים לעולם לזכור ולהזכיר .כי אם נדע לכבד את מתנו - נדע לכבד את חיינו."
ראש עיריית הרצליה  יריב פישר, אמר: "11 חודשים שאנו נמצאים בתוך סיוט מתמשך של מלחמה קשה, מאות אזרחים וחיילים הרוגים ופצועים, ועשרות חטופות וחטופים שנמצאים בשבי ועוברים גיהינום. "משט לזכרם" הוא מרגש במיוחד לאור השתתפותם של משפחות שכולות, שאבדו את היקר להן מכל, וזועקות מדם ליבן כדי שאף משפחה לא תצטרף למעגל השכול."
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה