בארץ

אור אדום לבן גביר: המחסור בכוח אדם במשטרה משפיע על קטל בכבישים

פחות שוטרים ופחות אכיפה: עמותת אור ירוק חושפת את המשך הירידה בכמות דוחות התנועה בשל אי חגירת חגורות בטיחות. איזו עיר הגיעה למקום הראשון? | כל הפרטים
מערכת ice | 
איתמר בן גביר, השר לביטחון לאומי (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל, אבשלום ששוני)
48,403 דוחות בגין אי שימוש בחגורת בטיחות רשמו שוטרי אגף התנועה במשטרה לנהגים ולנהגות בשנת 2023, כך עולה מנתוני משטרת ישראל שהגיעו לידי עמותת אור ירוק. 58,384 דוחות בגין אי חגירת חגורות בטיחות נרשמו בשנת 2022 ובהשוואה לשנת 2023 מדובר בירידה של 17%.
עד כמה הירידה במספר הדוחות בשנים האחרונות היא משמעותית וגדולה? בשנת 2019 נרשמו 86,361 דוחות לנהגים בגין אי חגירת חגורות בטיחות, כמעט פי שניים יותר מאשר מספר הדוחות שנרשמו בשנת 2023. 
הירושלמים לא אוהבים לחגור
3,826 דוחות בגין אי שימוש בחגורת בטיחות רשמו שוטרי אגף התנועה במשטרה לנהגים ולנהגות בירושלים בשנת 2023. בחמש השנים האחרונות (2023-2019) נרשמו 22,175 דוחות לנהגים ולנהגות בעיר בשל אי חגירת חגורת בטיחות.
1,566 דוחות בגין אי שימוש בחגורת בטיחות רשמו שוטרי אגף התנועה במשטרה לנהגים ולנהגות באילת בשנת 2023. בחמש השנים האחרונות (2023-2019) נרשמו 6,638 דוחות לנהגים ולנהגות בעיר בשל אי חגירת חגורת בטיחות.
1,273 דוחות בגין אי שימוש בחגורת בטיחות רשמו שוטרי אגף התנועה במשטרה לנהגים ולנהגות ברהט בשנת 2023. בחמש השנים האחרונות (2023-2019) נרשמו 8,496 דוחות לנהגים ולנהגות בעיר בשל אי חגירת חגורת בטיחות.
1,221 דוחות בגין אי שימוש בחגורת בטיחות רשמו שוטרי אגף התנועה במשטרה לנהגים ולנהגות בנצרת בשנת 2023. בחמש השנים האחרונות (2023-2019) נרשמו 7,746 דוחות לנהגים ולנהגות בעיר בשל אי חגירת חגורת בטיחות.
1,197 דוחות בגין אי שימוש בחגורת בטיחות רשמו שוטרי אגף התנועה במשטרה לנהגים ולנהגות בעפולה בשנת 2023. בחמש השנים האחרונות (2023-2019) נרשמו 4,247 דוחות לנהגים ולנהגות בעיר בשל אי חגירת חגורת בטיחות.
1,140 דוחות בגין אי שימוש בחגורת בטיחות רשמו שוטרי אגף התנועה במשטרה לנהגים ולנהגות בטבריה בשנת 2023. בחמש השנים האחרונות (2023-2019) נרשמו 5,890 דוחות לנהגים ולנהגות בעיר בשל אי חגירת חגורת בטיחות.
1,132 דוחות בגין אי שימוש בחגורת בטיחות רשמו שוטרי אגף התנועה במשטרה לנהגים ולנהגות באשקלון בשנת 2023. בחמש השנים האחרונות (2023-2019) נרשמו 5,589 דוחות לנהגים ולנהגות בעיר בשל אי חגירת חגורת בטיחות.
1,019 דוחות בגין אי שימוש בחגורת בטיחות רשמו שוטרי אגף התנועה במשטרה לנהגים ולנהגות בעכו בשנת 2023. בחמש השנים האחרונות (2023-2019) נרשמו 3,675 דוחות לנהגים ולנהגות בעיר בשל אי חגירת חגורת בטיחות.
783 דוחות בגין אי שימוש בחגורת בטיחות רשמו שוטרי אגף התנועה במשטרה לנהגים ולנהגות בטירה בשנת 2023. בחמש השנים האחרונות (2023-2019) נרשמו 3,764 דוחות לנהגים ולנהגות בעיר בשל אי חגירת חגורת בטיחות.
751 דוחות בגין אי שימוש בחגורת בטיחות רשמו שוטרי אגף התנועה במשטרה לנהגים ולנהגות בבאר שבע בשנת 2023. בחמש השנים האחרונות (2023-2019) נרשמו 5,171 דוחות לנהגים ולנהגות בעיר בשל אי חגירת חגורת בטיחות.
עו"ד יניב יעקב מנכ"ל עמותת אור ירוק, התייחס לנתונים ומסר כי: "חגורת הבטיחות היא אביזר בטיחות בסיסי ואפקטיבי לצמצום היפגעות בתאונת דרכים. כאשר הרכב נע במהירות גבוהה ותאונה מתרחשת, חגורת הבטיחות יכולה לעשות את ההבדל בין חיים ומוות. למרות שברור וידוע כי היא חיונית ומצילה חיים, עדיין רבים בוחרים לנהוג ולהסיע נוסעים לא חגורים".
עו"ד יעקב, המשיך בדבריו וציין: "כאשר למשטרת התנועה חסרים מאות שוטרים ומאות ניידות הציבור לא מפחד להיתפס ולמעשה מצפצף על החוק. במשרד לביטחון לאומי חייבים לחזק את משטרת התנועה בתופסת של ניידות ושוטרים כדי לייצר אווירה הרתעתית שתמנע מנהגים ונהגות רבים להסיע נוסעים או לנהוג ללא חגורת בטיחות".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה