משפט

חוקר באגף התנועה נאשם שגבה כסף וקיים יחסים עם נחקרות

פרשיית שחיתות חמורה באגף התנועה של המשטרה בדרום: רכז חקירות נאשם שהפנה נחקרים לעורך-דין מקורב אליו וחלק עמו ברווחים. עם חלק מהנחקרות שלו אף קיים יחסים אינטימיים אסורים
מערכת ice | 
משטרת ישראל (צילום דוברות משטרת ישראל)
רכז חקירות באגף התנועה בדרום הארץ חשוד שהפנה נחקרים שהיו מעורבים בתאונות דרכים לעורך דין מקושר אליו, והשניים חלקו ברווחי שכר הטרחה. כן הוא חשוד שקיים יחסים אינטימיים אסורים עם נשים אותן חקר.
אתר מאקו פרסם כי מכתב אישום שהוגש כנגד הרכז עולה שבחלק מהמקרים גבה כסף בעצמו מהנחקרים שהגיעו אליו, והעביר חלק מהכספים לעורך הדין. הוא שכנע את הנחקרים כי עורך הדין הספציפי הזה יוכל לעזור להם מאחר ויש לו קשרים טובים במשטרה. ואכן, ה"קשרים" היו הרכז עצמו שעדכן את חברו בפרטים מתוך תיקי החקירה.
באחד המקרים שידל הרכז נאשמת בגרימת תאונת דרכים לפנות לעורך הדין מקורבו, אך לאחר שהפרקליט ביקש שכר טרחה של 7,000 שקל, לא נענתה. עורך הדין ביקש מהרכז שילחץ עליה ויאמר לה שהרישיון שלה יישלל, ואכן האישה הוזמנה לחקירה באזהרה.

במקרה נוסף הפנה אישה שהיתה מעורבת בתאונת דרכים לאותו עורך דין, היא שילמה לו שכר טרחה של 4,000 שקל וקיבלה בתמורה הסדר טיעון מהרכז.
המקרה שהוביל לחשיפת הפרשה ארע כאשר נחקרת הונחתה על ידי הרכז למסור עדות כוזבת על התאונה בה הייתה מעורבת, כדי שיסייע לה להיחלץ מהתיק, ויסדר לה עורך דין בחצי המחיר. "הוא עבד פעם בתביעות במשטרה, מכיר את כולם", כתב הרכז לנחקרת, שהתלוננה נגדו במחלקה לחקירות שוטרים – וכך החלה החקירה. הרכז ועורך הדין נאשמים בעבירות של מעשה מרמה, הפרת אמונים בצוותא וקבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות.
בנוסף לכך, מיוחס לרכז החקירות אישום של יחסים אינטימיים עם נחקרות ועדות בתיקי תאונות דרכים שהגיעו אליו. בטלפון הסלולרי של הרכז נתפסו מסרונים בעלי אופי מיני בהם התכתב עם נשים אותן חקר, וביקש מהן שישלחו לו תמונות נועזות.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה