בארץ

מאחורי הקלעים של החקירה: מה גילתה ההקרנה המדוברת בטורנטו?

"תיקי ביבי": הסרט התיעודי על משפחת נתניהו ששודר בפסטיבל הסרטים הבינלאומי בטורנטו ובו נחשפים הקלטות מורטות מתוך חדרי החקירות

מערכת ice | 
בנימין נתניהו (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל)
הסרט התיעודי המדובר "תיקי ביבי" הוקרן לראשונה לפנות בוקר (שלישי) במסגרת פסטיבל הסרטים הבינלאומי בטורונטו. הסרט, שביימה אלכסיס בלום והפיק אלכס גיבני בשיתוף עם העיתונאי הישראלי רביב דרוקר. לפני פרסום ב-Ynet לפני הקרנת הסרט הבמאית שאלה את דרוקר האם משפחת נתניהו מכירה אותו, הוא בתגובה ענה "מה זאת אומרת מכירה? הם תבעו אותי שלוש פעמים. אני האויב שלהם". הגרסה שהוקרנה אמש לא הייתה הגרסה המלאה של הסרט.
הסרט "תיקי ביבי" משלב הקלטות מחקירות נתניהו, אשתו שרה ובנו יאיר. ההקרנה הראשונה בטורנטו לא הייתה פשוטה עבור היוצרים. כזכור, עוד לפני ההקרנה נציגי נתניהו פנו לבית המשפט בבקשה לצו איסור פרסום, אך הבקשה נדחתה. את הסרט לא ניתן לשדר בישראל בשל מגבלות חוקיות, אסור לפרסם הסרטה של חקירה אלא רק את התמלול שלה.
לפי פרסום של mako, הסרט נפתח בחקירת נתניהו משנת 2016, כאשר הוא מטיח בחוקרים: "מנסים להפליל את ראש הממשלה על שטויות". טענה זו חוזרת גם בחקירות אשתו שרה ובנו יאיר אשר רואים את החקירות כ"רדיפה פוליטית", בניגוד לנתניהו, ששומר לרוב על קור רוח במהלך החקירה.
במהלך הסרט מתואר כיצד משפחת נתניהו פנתה לידידים כמו ארנון מילצ'ן על מנת לקבל מתנות יקרות, כמו סיגרים ותכשיטים. נתניהו טוען שאין מדובר בטובות הנאה. בנושא זה שרה נתניהו גערה בחוקרים ואמרה להם שהם עוסקים ב"חרטא".
בקהל ומחוץ לאולם נצפו מוחים עם כרזות Bring them home, וגם Save the hostages, not yourself.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה