בארץ

אהוד ברק באמירה חדשה: "לא הייתה שום סרבנות. זה ההסבר"

רה''מ לשעבר אהוד ברק מסביר מדוע לא היית הסרבנות, טוען "מראש אמרתי אל תדאגו למלחמה". וסובר כי "ההפיכה המשטרית התחדשה על סטרואידים בחסות המלחמה"
דורון בלוך |  2
אהוד ברק (צילום ויקיפדיה/ עדי כהן צדק)
ראש הממשלה, הרמטכ״ל ושר הביטחון לשעבר אהוד ברק הגיע היום (חמישי) לוועדת החקירה האזרחית, שם התייחס לאירועים שטרום פרוץ המלחמה, וכן לאלו הקורים במהלכה. ותקף את רה''מ הנוכחי נתניהו על התנהלותו.
"ההפיכה המשטרית התחדשה על סטרואידים בחסות המלחמה"  טוען רה''מ לשעבר ברק "ההפיכה המשטרית הזאת נבלמה. לפי דעתי שני השיאים היו בליל גלנט ובהפגנות סביב עילת הסבירות והפסיקה בעניין עילת הסבירות. הדברים האלה בלמו את ההפיכה המשטרית, אבל היא התחדשה במידה מסוימת על סטרואידים בחסות המלחמה. אני מודה שבזיכרוני זה מהדהד את הצורה שבה נחקקו חוקי חירום, חלקם מוזרים בעליל, בחסות הקורונה. באופן עובדתי, יש לנו כיום מה שאני קורא ממשלה מורדת".
עוד הוסיף ואמר על הטענות כי עודד סרבנות ״אני קובע בפסקנות שלא הייתה שום סרבנות. זה תעלול שנועד להכפיש את המחאה. אלה מתנדבים, מה שהם הודיעו שהם ישעו את התנדבותם אם וכאשר יופר החוזה. איזה חוזה? החוזה הבסיסי בין לוחם ובין ממשלה דמוקרטית. החוזה אומר שאנחנו מוכנים להיהרג בשירות ממשלה שאנחנו חולקים על כל עמדותיה, לא הצבענו בשבילה, אבל היא ממשלה שנבחרה בצורה לגיטימית. אנחנו לא מוכנים להיהרג בשירותו של דיקטטור, גם אם הוא עטוף בנוצות מלוקקות והרבה ליקוקים מצדדים אחרים. אני מוכרח להודות שאני גאה בכל האנשים האלה".
 
אהוד ברק בעדותו.  קרדיט: ועדת החקירה האזרחית
עוד הוסיף להבהיר ולחדד כי יידע מראש על הצפוי במידה ותפרוץ מלחמה "מראש אמרתי אל תדאגו למלחמה. כבר אז העלו מה יהיה במלחמה. הם יהיו הראשונים לרוץ לקוקפיטים, למקלדת הסייבר, ולהיכנס ללחימה".
כמו כן, התבטא כנגד רה''מ נתניהו "אני קובע חד משמעית שמי שאחראי לזה זה מי שמניע את שרשרת הנסיבות, מי שמחליט ליזום הפיכה משטרית בניגוד לכל הבטחותיו במערכת הבחירות ובניגוד לצורך האמתי של ישראל, בצורה שאי אפשר לטעות בערוץ שהיא מובילה אליו ולא במוטיבציות שמאחוריה, שבתוכן צרכים אישיים פרטיים לאיים על המערכת המשפטית, מערכת הפרדת הרשויות וכן הלאה". 
את דבריו סיים באמירה "מי שאחראי הוא מי שעמד בראש, במקרה הזה ראש הממשלה, לצידו לוין ורוטמן, ואולי עוד כמה אנשים ברקע מקהלת, אבל הם הרבה פחות אחראיים ממי שמבצע את זה בסוף מבחינה שלטונית".
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    ברחי
    נשים 09/2024/05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מר ברחי.מקומך בכלא .לא מעונינים לישמוע את שימך.איש מסוכן
    סגור
  • 1.
    איש מסוכן צריך להיות במאסר (ל"ת)
    י 09/2024/05
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור