בארץ

דיווח: גורמים בכירים במו"מ זועמים על נאום רה"מ נתניהו

גורמים המעורבים בשיחות טוענים כי מסיבת העיתונאים גרמה נזק משמעותי, עם מקור בכיר שהצהיר כי "האיש הזה הרס הכול בנאום אחד". בכיר בחמאס, ח'ליל אל-חיה, הבהיר בריאיון לרשת אל-ג'זירה כי סוגיית הציר חשובה יותר בעיניהם מסוגיית החטופים
מערכת ice | 
בנימין נתניהו במסיבת העיתונאים על ציר פילדלפי (צילום חיים גולדברג/פלאש 90)
ההצהרה של ראש הממשלה בנימין נתניהו, בה קבע כי ישראל לא תיסוג מציר פילדלפי, מעוררת מתיחות רבה במשא ומתן לשחרור חטופים המתנהל כרגע, כך מדווחת רשת CNN. גורמים המעורבים בשיחות טוענים כי מסיבת העיתונאים אמש (שני) גרמה נזק משמעותי, עם מקור בכיר שהצהיר כי "האיש הזה הרס הכול בנאום אחד". 
על פי הפרטים שהובאו ב-N12, במקביל להצהרה, התקיימה פגישה חשאית בדוחא בין ראש המוסד דוד ברנע לראש ממשלת קטאר מוחמד אבדולרחמן אל-תאני, במאמץ לגשר על הפערים שנפערו בין הצדדים. ישראל מתעקשת על שמירה צבאית בציר פילדלפי, בעוד חמאס דורש נסיגה מלאה כתנאי לכל הסכם. 
 
במרכז ההצהרה אמש, התייחס נתניהו לסוגיית השליטה הישראלית בציר פילדלפי, עליה הוא מתעקש וסופג ביקורת רבה, והחליט לעמוד מול המצלמה להסביר את עמדתו. לדבריו, השליטה בציר הינה קריטית לביטחון ישראל מבחינה אסטרטגית לשנים הבאות "ציר פילדלפי קובע את כל עתידנו", ולדבריו ההוכחה לכך היא שהחמאס כה מתעקש על הנושא.  
"האחריות לביטחון של אזרחי ישראל היום ולדורות הבאים, היא עליי", אמר נתניהו.ף אני אומר לסינוואר - תשכח מזה. זה לא יקרה". עוד הוסיף כי כי אם צה''ל יצא מפילדלפי לא נוכל לחזור לשם, זאת משום שהדבר כרוך בלחץ מדיני כבד. עוד הוסיף נתניהו להתייחס ליחסיו עם שר הביטחון יואב גלנט, ואמר "כל עוד יש אמון אפשר לעבוד", אך ציין כי יש לכולם מחויבות להחלטת הקבינט.
בכיר בחמאס, ח'ליל אל-חיה, הבהיר בריאיון לרשת אל-ג'זירה כי סוגיית הציר חשובה יותר בעיניהם מסוגיית החטופים. דוברי המו"מ טוענים כי התעקשות נתניהו על נוכחות צה"ל בפילדלפי מייצגת שינוי משמעותי בעמדה הישראלית, כשעד כה נדונה בעיקר נסיגה מאזורים מאוכלסים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה