בארץ

נתניהו בהצהרה דרמטית: "לא ניסוג מפילדלפי, קובע את עתידנו"

רה''מ נתניהו כינס מסיבת עיתונאים בה נתן הצהרה בנוגע ןמו''מ לשחרור החטופים, השליטה בציר פילדלפי, וכן התייחס ליחסיו המורכבים עם שר הבטחון יואב גלנט
דורון בלוך |  1
בנימין נתניהו (צילום פלאש 90/Dudu Bachar/POOL)
ראש הממשלה בנימין נתניהו כינס הערב (שני) מסיבת עיתונאים בירושלים, זאת לאחר ימים עמוסים באירועים, בהם חילוץ ששת גופות החטופים, מכוניות התופת, ההפגנות ההמוניות וכן השביתה בהובלת ההסתדרות.
בדבריו, התייחס רה''מ נתניהו לעניין חילוץ החטופים, ובפעם הראשונה ביקש בקולו שיחה מהמשפחות, וכן התייחס לעניין ההדלפות מהקבינט, וטען כי היה מעוניין אף להעביר את כולם פוליגרף בנושא. כמו כן זעם נתניהו על הצנזור, שמאפשר את פרסום ההדלפות, וטען על ההדלפות "מחמשים את חמאס ואיראן במידע פנימי״.
במרכז ההצהרה, התייחס נתניהו לסוגיית השליטה הישראלית בציר פילדלפי, עליה הוא מתעקש וסופג ביקורת רבה, והחליט לעמוד מול המצלמה להסביר את עמדתו. לדבריו, השליטה בציר הינה קריטית לביטחון ישראל מבחינה אסטרטגית לשנים הבאות "ציר פילדלפי קובע את כל עתידנו", וההוכחה לכך היא שהחמאס כה מתעקש על הנושא.  וטוען "האחריות לביטחון של אזרחי ישראל היום ולדורות הבאים, היא עליי" והוסיף "אני אומר לסינוואר - תשכח מזה. זה לא יקרה". עוד הוסיף כי כי אם צה''ל יצא מפילדלפי לא נוכל לחזור לשם, זאת משום שהדבר כרוך בלחץ מדיני כבד.
עוד הוסיף נתניהו להתייחס ליחסיו עם שר הביטחון יואב גלנט, ואמר "כל עוד יש אמון אפשר לעבוד", אך ציין כי יש לכולם מחויבות להחלטת הקבינט. בהמשך דבריו התייחס למו''מ לשחרור החטופים, וטען כי הוא פועל לכך ולוחץ, וטען כי בתחילת המו''מ המתווכות דיברו על 12 חטופים חיים וכיון כבר על עשרים ושלושה.
בנוסף, נתניהו התייחס לעניין חזרת מפוני הצפון לביתם, וטען כי הוא יכול לנקוב בתאריך, אך זה לא יהיה הצעד הנכון, כך שהותיר את הסוגייה ללא מענה ממשי.
 
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    מתי איראן מחסלים את יאיר נתניהו? (ל"ת)
    חחחח 09/2024/03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור