בארץ

המאבק על השליטה בנהר הנילוס: זו עסקת הענק שעליה חתמה מצרים

על פי דיווח ב"נשיונל" האמירותי, בשל הסכם חדש שנחתם בליגה הערבית, מצרים שלחה כוחות וציוד צבאי לסומליה. אותו שיתוף פעולה מיוחד נועד להרתיע את אתיופיה אשר מנהלת מאבק ממושך נגד מצרים בנוגע לשליטה על נהר הנילוס

מערכת ice | 
מצרים (צילום shutterstock)
על פי דווח ב"נשיונל" האמירותי, בעקבות הסכם חדש שנחתם בליגה הערבית, מצרים החליטה לשלוח כוחות רבים וציוד צבאי לסומליה. עוד נודע, כי מדובר בשותפות אסטרטגית שנועדה, ככל הנראה, להרתיע את אתיופיה.
במשך שנים מצרים ואתיופיה מנהלות מאבקי כוח ושליטה על נהר הנילוס. כזכור, בתחילת השנה, החליטה ממשלת אתיופיה, בראשה עומד ראש הממשלה אבי אחמד עלי, לחתום על הסכם עם סומלילנד, אשר הודיעה על עצמאותה מסומליה כבר ב-1991. על פי תנאי ההסכם, אתיופיה תהנה מגישה למפרץ עדן עבור מסחר. אותו מהלך נועד לאפשר לאתיופיה לנהל את חיל הים שלה במיקום אשר משמעותי עבורה. 
סומלילנד נהנית אף היא מתנאי ההסכם, נוכח העובדה כי היא תוכל לקבל אחזקות בחברת התעופה  "אתיופיאן איירליינס". עוד עולה מתנאי ההסכם, כי בעתיד אתיופיה תכיר בסומלילנד כמדינה ריבונית. כאמור, במשך שנים מדינות אתיופיה ומצרים מנהלות מאבק על השליטה בנהר באפריקה
על פי הדיווח של "גלובס", אדיס אבבה הינה בעלת מגזר חקלאי שמהווה כ-37.6% מהתמ"ג. על אף זאת, המגזר החקלאי לא מתאפיין בניהול וניצול המים. בעקבות כך, בשנת 2011, אתיופיה החליטה לקדם פרויקט ענק שמיועד לייצר כ-6.4 ג'יגה וואט. עוד נודע, כי בשל מגבלות תקציביות ובעזרת סיוע כספי העומד על כ-4.2 מיליארד דולר, פרויקט הענק של אתיופיה הצליח לממש את יעדו והסתפק בכ-5.1 ג'יגה וואט. 
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה