בארץ

הוועדה דנה בדו"ח שקדי, אך שקדי עצמו לא הגיע לדיון

לדיון העוסק בדו''ח שקדי, בחר שקדי עצמו שלא להגיע. ולאחר הצגת הנתונים הטיחה חה''כ שרון ניר "נראה שהדו''ח הזה התפוצץ לנו בפרצוף. לא ניכר שיש מוטיבציה כפי שמתואר"
דורון בלוך |  1
גיוס חרדים-אילוסטרציה (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל)
ועדת החוץ והביטחון בראשות ח"כ יולי אדלשטיין, קיימה היום דיון נוסף בהצעת חוק שירות ביטחון – שילוב תלמידי ישיבות, כאשר הדיון התמקד בדו"ח הצוות לשילוב תכליתי של חרדים בצה"ל, בראשות האלוף במיל' אליעזר שקדי. אלא שבדיון העוסק בדו''ח אותו הגיש שקדי, הוא עצמו בחר שלא להגיע.
שקדי, טען בנוגע לבחירתו שלא להגיע לוועדה כי אינו נפגש עם פוליטיקאים, ובתגובה לכך מספר חברי כנסת בוועדה מחו על העניין וחלקם אף עזבו את הדיון כבר בתחילתו.
במהלך הדיון הוצגו לוועדה עיקרי הדו"ח וכן מסקנותיו של שקדי: "שקדי היה האלוף הראשון בצה"ל שעסק בשילוב חרדים והצליח וכי כל ההמלצות שבדו"ח אשרו ע"י שר הביטחון, הרמטכ"ל ומנכ"ל משרד הביטחון. דגשי הצוות בתחילת העבודה היו שיח מכבד, הבנת הצרכים, שמירה על ערכי הליבה של העולם החרדי, הסרת חסמים".
שר הביטחון במהלך המלחמה זיהה את חלון ההזדמנויות גם בגלל הצורך המבצעי וגם בגלל הרצון שהתעורר בציבור החרדי לקחת חלק. חיזוק לנושא שעת הרצון התקבלו מממצאי סקר של המכון החרדי למחקרי מדיניות, ולפיו 73% מהחברה החרדית העידו כי התעצמה תחושת שותפות הגורל שלהם עם החברה הישראלית בעקבות המלחמה, וכ- 70% סברו שמי שלא לומד תורה רצוי שיתרום למדינה בשירות צבאי או אזרחי. וכן פורטו הנתונים בנושא בהרחבה.
בדיון, אמרה על כך חה''כ שרון ניר ״אני אשמח אם נתחיל את הדיון בכישלון של צה״ל עד כה עם גיוס חרדים.  פחות מ5% התייצבו לצווים הראשונים שהפיץ הצבא, הדו״ח הזה התפוצץ לנו בפרצוף.  אני אשמח לקרוא את הפרוטוקולים של מובילי דעה בחברה החרדית שהוועדה ראיינה. לצערי, לא ניכר שיש ״שעת רצון״ ו "מוטיבציה" של חרדים רבים להתגייס לצה״ל״ כפי שמתואר בדו״ח, נהפוך הוא".

תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    למה מי זה שקדי? (ל"ת)
    דני צור 09/2024/02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור