בארץ

חה''כ שטרן מגיב לצו הגיוס החרדים: "יצרו אפקט הפוך"

חה''כ אלעזר שטרן, ששימש בעבר כראש אכ''א טוען כי גיוס החרדים העובדים יצור אפקט הפוך, וטוען כי "יש פה צורך בטחוני", אך בראיון עבר שלו טען כי "האיום האסטרטגי של אי-שירות החרדים אינו ביטחוני, צה"ל יודע לנצח מלחמות גם בלי החרדים"
דורון בלוך | 
שר המודיעין, אלעזר שטרן (צילום פלאש 90)
לאחר שהתקבלה ההחלטה לשלוח פעימה ראשונה של צווי גיוס לבני הישיבות, הגיב על כך חבר הכנסת אלעזר שטרן, שבעבר שימש גם כראש אכ''א.
בחשבון ה-X שלו, כתב היום (חמישי) חה''כ שטרן: "חלק גדול מהפעימות הראשונות של הצווים שישלחו יהיו לחרדים שעובדים. הם ילכו לעבוד בשחור ויצרו את האפקט ההפוך. יש פה צורך ביטחוני וגם צורך כלכלי. הקריטריונים הנוכחיים כפי שהוצגו פוגעים בסיכויים להמשך הגיוס בסבבים הבאים". עוד הוסיף שטרן לציין כי "בצה״ל רוצים ללמוד מתהליכי הגיוס הנוכחי, אך כשהולכים בעיקר על אנשים שעובדים, בצבא יוכלו ללמוד הרבה פחות כי זה יגמר הרבה יותר מהר".
 

נציין, כי בשנת 2012, זמן קצר לפני כניסתו לכנסת, אמר שטרן במהלך ראיון לynet כי "האיום האסטרטגי של אי-שירות החרדים אינו ביטחוני, אלא כלכלי ותרבותי. הרי צה"ל יודע לנצח מלחמות גם בלי החרדים".
 


בנוסף, באותו ראיון דאז אמר כי "אין מנהיגות שתוביל לכך, שתתעמת עם החרדים ושתשים את המדינה במרכז. אולי בממשלה חושבים על הבחירות הבאות וזה מה שמניע אותם, אבל צריך להודות שזה לא קרה כבר 35 שנה, ולא משנה מי היה ראש ממשלה". באותה התקופה, ראש הממשלה היה נתניהו, ושר הבטחון היה אהוד ברק.

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה