בארץ

הותר לפרסום: זה החטוף שנרצח ושהה לצד פרחאן אלקאדי

יממה לאחר שחולץ ממנהרה בדרום הרצועה, החטוף פרחאן אלקאדי יצר קשר עם משפחתו של  אריה זלמנוביץ' ז"ל, ששהה עמו בשבי ואף נרצח לידו. אלקאדי, סיפר: "המחבלים צילמו אותו גוסס, הוא נרצח כשהיינו יחד בדירה במשך חודשים, ואחרי הרצח העבירו אותי למנהרה"
מערכת ice |  1
חמאס (צילום shutterstock)
326 ימים אחרי שנחטף על ידי מחבלי החמאס לרצועת עזה, במבצע מורכב פרחאן אלקאדי חולץ בחיים ממנהרה ברצועה כשהוא במצב טוב. לאחר שהוא הוחזר לישראל אלקאדי העיד על חטוף נוסף ששהה עמו בשבי ושהמחבלים אף צילמו אותו גוסס. כעת, הותר לפרסום שאותו חטוף הוא אריה זלמנוביץ' ז"ל בן ה-86 שנחטף מביתו בניר עוז בשבת השחורה. 
אלקאדי ביקש לשוחח עם בני משפחתו של זלמנוביץ' ז"ל ובשיחה עמם הוא סיפר להם שהוחזק ביחד עם יקירם עד שנרצח. כמו כן, באותה שיחה אלקאדי גם חשף לראשונה שהוא הועבר לשהות במנהרה בדרום הרצועה לאחר של זלמנוביץ' נרצח.

פרחאן אבו-אקדי ואריה זלמנוביץ ז"ל, צילום:  ג'מאל עוואד, פלאש 90 
קיבוץ ניר עוז, שממנו זלמנוביץ' נחשף הוציא הודעה לאחר פרסום הפרטים בה נכתב כי: "פרחאן סיפר שראה את אריה גוסס למוות לצידו, לאחר שלא קיבל את התרופות והטיפול הרפואי להם היה זקוק. עדות שהשלימה לנו את התמונה הכואבת, על רגעי הגיהינום שעבר מרגע חטיפתו, עד לסוף הטרגי. כל רגע נוסף בשבי הוא סכנת חיים ממשית עבור החטופים. אין זמן להיסוסים או לדחיות. כולם חייבים לחזור הביתה עכשיו, לפני שיהיה מאוחר מדי". 
40 ימים לאחר שנחטף מביתו החמאס פרסם סרטון של זלמנוביץ' בו הוא נראה שוכב על מיטה, מחובר למוניטור ומתלונן שאינו חש בטוב. לאחר כמה שניות בהמשך נראה זלמנוביץ' כשהוא לא זז ועטוף בסדין לבן. בתחילת חודש דצמבר קיבוץ ניר עוז הודיע רשמית שזלמנוביץ' נרצח. משפחתו סיפרה שמהפרטים שהועברו אליה הוא מת בייסורים לאחר שהוא גווע למוות. 
החודש, התפרסם סרטון החטיפה של זלמנוביץ' לרצועה, כאשר בסרטון הוא מובל על אופנוע חבוש בראשו עם סימני דם על בגדיו בזמן שמסביבו המוני עזתים שמנסים להתקרב לאופנוע על מנת לפגוע בו. יש להדגיש שהסרטון פורסם רק לאחר אישור המשפחה. 
אריה זלמנוביץ', המכונה זלמן, בן ה-85, אלמן אב לשניים וסב לחמישה, היה במקצועו חקלאי עם מומחיות בגידול חיטה בתנאי מדבר ואיש בעל ידע נרחב בהיסטוריה ובידיעת הארץ. הוא נחטף מביתו בניר עוז לאחר שהסתתר בממ"ד לבדו וכשהמחבלים מצאו אותו הם הכו אותו וחטפו אותו לעזה כשהוא ללא משקפי הראייה ומכשיר השמיעה שלו.
זלמנוביץ', שבשגרה היה אדם בריא, חווה הדרדרות במצבו הבריאותי לאחר שלא סופקו לו התרופות שהוא נהג ליטול. חטופות שהיו עימו בשבי ושוחררו סיפרו שסבל מאוד בעת שהותו שם.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    טימטום
    בויבוי 08/2024/29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אבל אצלינו הנוכבות חיים בגן עדן בזכות היועמשית ובגץ הם ורק הם נושאים דם על ידיהם משתפים של חמאס
    סגור