בארץ

חה''כ מזהיר: "החזירו את כלכלת ישראל 30 שנים אחורה"

חה''כ ולדימיר בליאק תקף את רה''מ נתניהו ושר האוצר סמוטריץ'על המצב הכלכלי במדינה "אנו נסיים את השנה עם הגרעון הדו ספרתי. נצטרף למדינות כמו מלזיה ובוטסוואנה"
דורון בלוך |  2
ולדימיר בליאק (צילום חי ברון)
חה'' ולדימיר בליאק תקף ראש הממשלה נתניהו ואת שר האוצר בצלאל סמוטריץ' על המצב הכלכלי במדינה, ברקע הורדת דירוג האשראי של ישראל על ידי חברת מוד'יס, והזהיר מפני הדרדרות נוספת תוך פחות משנתיים "נתניהו וסמוטריץ' החזירו את כלכלת ישראל 30 שנים אחורה.
"אני מזהיר את הציבור הישראלי - במידה והתנהלותם הכלכלית המופקרת של ראש הממשלה ושר האוצר תימשך, סוכנות מודי'ס עלולה להוריד את דירוג האשראי של ישראל פעם נוספת, לרמה A3, וכן אנו נסיים את השנה עם הגרעון הדו ספרתי" אמר חה''כ בליאק והמשיך לתאר  את אזהרות בעלי התפקדים הרלוונטיים, והתנהלות הממשלה.
"מסתבר שהתייעצויות עם הרבנים וקריאת פרשת השבוע אינן תחליף ראוי לעבודת מטה רצינית ומקצועית" ממשיך חה''כ בליאק לתקוף "נתניהו וסמוטריץ' מפזרים שוב ושוב כזבים, מטעים את הציבור וטוענים כי הדירוג יעלה "מיד" עם סיום המלחמה (שהם לא מתכוונים לסיים לעולם). זה שקר.
"שימו לב לנתון הבא: לקח למודי'ס 5 שנים (בין 1995 ל-2000) להעלות את דירוג האשראי של ישראל מ-A3 ל-A2. ועוד 8 שנים נוספות (בין 2000 ל-2008) להעלות את הדירוג מ-A2 ל-1. במידה ודירוג האשראי בשבועות הקרובים (אפשרות סבירה פלוס) יירד מ-A2 ל-А3, ישראל תחזור לרמת הדירוג של 1995, כמעט 30 שנים אחורה, ובכך תצטרף למדינות כמו מלזיה ובוטסוואנה".
את דבריו סיים באמירה "אני פונה לכל חברי הקואליציה שגורל כלכלת ישראל חשוב להם, והם מבינים כי נתניהו וסמוטריץ' מדרדרים אותנו לתהום - תפסיקו לפחד ולשתוק! עצרו את הפגיעה בעתיד המשק הישראלי, עצרו את הפגיעה ברמת החיים של אזרחי ישראל, עצרו את הפגיעה בשכבות החלשות. עצרו את הטירוף".
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    רואים שאתה קלקלן. גםעליה 0.3 זו עליה
    אור 08/2024/22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אנחנו במלחמה. לך תשאל את הרוסים או אוקרייאנה.
    סגור
  • במלחמה הכלכלה אמורה לפרוח לא לצנוח... (ל"ת)
    בן זביר 08/2024/23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור