בארץ

"כאילו חיה ביקום אחר": בן גביר תוקף את השופטת

השר בן גביר התבטא כנגד השופטת הצבאית בלה גלפנד לאחר שהורתה להתיר אסיר בטחוני מאזיקיו "לא ברור עד כמה שופטת בישראל יכולה להיות מנותקת מהמציאות"
דורון בלוך |  1
איתמר בן גביר (צילום פלאש 90/ חיים גולדברג)
השר לבטחון לאומי תקף היום (חמישי) את השוטפת בלה גלפנד על התנהלותה ופסיקתה בהקשר לאסירים בטחוניים והובלתם לדיונים, תוך מה שהגדיר בן גביר כסיכון כוחות השב''ס. 
השר בן גביר התייחס לדיון שהתקיים אמש בבית הדין הצבאי, במהלכו השופטת גלפלנד דרשה להסיר את האזיקים מידיו של אסיר בטחוני, זאת בניגוד לעמדת השב''ס וכן בניגוד לעמדת מנהל הכלא. 
על פי דיווח בynet, השופטת גלפנד הסבירה את טענתה "שמעתי בקשב רב את דבריו של מפקד בית הסוהר, ואיני מקלה ראש באתגרים ובאיומים הביטחוניים עימם מתמודד שירות בתי הסוהר, במיוחד בימים אלו שבהם מתחוללת מלחמה אכזרית וממושכת. על רקע זה, ניתן להבין את עמדתו הנחרצת של מפקד בית הסוהר, כפי שנמסרה היום וכפי שנכתבה במסמך שהוגש לי. הדיון הנוכחי נקבע לשם שמיעת הנאשם עצמו במשפטו, ולכן חשוב לאפשר לו להעיד באופן חופשי ככל הניתן".
בעקבות כך, הגיב למקרה השר איתמר בן גביר "השופטת בלה גלפנד כאילו חיה ביקום אחר, סיכנה את חייהם של לוחמי הכליאה המסורים בכך שהורתה לשחרר את האזיקים מידיו ורגליו של מחבל מסוכן. לא ברור עד כמה שופטת בישראל יכולה להיות מנותקת מהמציאות, במיוחד אחרי ה-7.10" והוסיף "אני מגבה את לוחמי הכליאה, שירות בתי הסוהר והעומד בראשו רב-גונדר קובי יעקובי שמוביל את האירגון ביד רמה".
 
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    ראש הממשלה חייב להישמע לאנשי המקצוע השופטת לא
    מירי 08/2024/22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מדינה בהזיה עד מתי הימין יישב בבית?
    סגור