בארץ

בצל המלחמה: שיא חדש במספר העולים החדשים מאמריקה

למרות המלחמה הממושכת שמתקיימת במדינת ישראל, יהודי העולם מרגישים שייכות לעם ישראל יותר מאי פעם, ועולים בהמוניהם להיות חלק ממנו
מערכת ice | 
חברת תעופה-אילוסטרציה (צילום shutterstock, פלאש 90/ משה שי)
המלחמה ממשיכה להשפיע על הייחס של העולם לישראל, איראן, חיזבאללה והחות'ים מתכננים איך לתקוף אותנו וחברות טיסה רבות מבטלות טיסות לישראל יש עדיין אנשים שבוחרים להגיע להשתקע בארץ כנגד כל הסיכויים.
היום (חמישי) מטוס אל על שעליו 60 נוסעים נחת במסגרת ארגון "נפש בנפש" משרד העלייה והקליטה, הסוכנות היהודית, קק"ל ו-JNF ארה"ב. המטוס הביא עימו לישראל 60 עולים חדשים מרחבי ארצות הברית וקנדה. המבוגר ביותר בן 97 והצעיר ביותר בן חודשיים.


עולות חדשות שעלו היום לארץ ישראל (צילום: חן גלילי)
העולים בטיסה מגיעים מכל רחבי ארצות הברית וקנדה: ניו יורק, אריזונה, ג'ורג'יה, טקסס, אילינוי, מרילנד, פנסילבניה, ניו ג'רזי, מיזורי, נבאדה ואונטריו. הם יתיישבו בערים השונות ברחבי הארץ: ירושלים, תל אביב-יפו, מודיעין, רעננה, בית שמש ועוד.

עולים חדשים שעלו היום לארץ ישראל (צילום: חן גלילי)
הטיסה של היום מגיעה לאחר שב-24 שעות האחרונות נחתו בישראל 5 טיסות שונות מניו יורק, ניו ג'רזי ומיאמי. סך הכל ביום אחד עלו ארצה מעל ל-200 יהודים עולים חדשים, מספר שיא מאז אירועי ה-7 באוקטובר. בטווח זמן של שבוע, מדינת ישראל מתכוונת לקלוט 566 עולים חדשים מצפון אמריקה.

העולים ביחד עם אביחי כהנא, אופיר סופר, טוני גלברט, הרב יהושע פס ושי פלבר (צילום: חן גלילי)
לפי נתוני "נפש בנפש", מאז ה-7 באוקטובר עלו לישראל מעל ל-2460 עולים מצפון אמריקה. בארגון רואים זינוק משמעותי בפתיחת תיקי העלייה לישראל מפרוץ המלחמה, עם יותר מ-13,180 בקשות חדשות לעלייה שנפתחו. זאת בהשוואה לתקופה המקבילה בשנה שעברה, שבה עמדו מספרי תיקי העלייה שנפתחו על 7,475 תיקים, גידול של מעל ל-70%.
שר העלייה והקליטה, אופיר סופר בקבלת העולים מארה״ב בנתב״ג: ״אנחנו בעיצומו של חודש מבורך שבו נרשמת עלייה מרשימה מכל רחבי העולם, דווקא עכשיו, בתקופה מורכבת של מלחמה בדרום ובצפון. אני מברך את העולים החדשים שהגיעו היום ובשבוע האחרון מצפון אמריקה, מתוך רצון עז להיות חלק בלתי נפרד מהסיפור הציוני. בכל פעם שאני מגיע לקבל את פניהם של העולים, אני מתרגש מחדש. עם ישראל כולו נרגש יחד איתנו, וכולנו מרגישים את החיזוק הציוני והרוח הגבית המגיעה מיהודי התפוצות. אנחנו ממשיכים לפעול במלוא המרץ לעידוד העלייה ולשיפור הקליטה, עם תוכניות רבות שיסייעו לעולים ויניעו עוד אלפים לעשות את הצעד המשמעותי הזה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה