קריפטו

מהפכה בהגדרה של הכסף? זו הצעת החוק החדשה בארצות הברית

הממשל האמריקאי מקדם מהלך לשינוי ההגדרה של כסף כך שתכלול גם העברות במטבעות קריפטוגרפיים ונכסים דיגיטליים ולהחיל על עסקאות אלה חובת דיווח בדומה למטבעות פיאט
שרון בירקמן | 
קריפטו (צילום shutterstock)
הממשל בארצות הברית מתכנן לשנות את ההגדרה של "כסף" בחוק הסודיות הבנקאית, ולהחיל חובות דיווח חדשות על מטבעות קריפטוגרפיים המגובים במטבעות פיאט (stablecoins). צעד זה נועד להבטיח דיווח מלא ומדויק על עסקאות פיננסיות, הן פנים ארציות והן חוצות גבולות, הכוללות מטבעות קריפטוגרפיים.
על סדר היום הרגולטורי החצי שנתי של משרד האוצר האמריקאי שהתפרסם ב-16 באוגוסט, עומדת הצעת חוק פדרלית חדשה להרחבת ההגדרה של "כסף" בחוק הסודיות הבנקאית (Bank Secrecy Act). השינוי המוצע יחיל חובת דיווח גם על המטבעות הקריפטוגרפיים והנכסים הדיגיטליים, בדיוק כפי שנדרש היום מעסקאות במטבעות פיאט מסורתיים. 
בראש המאמץ הרגולטורי עומדים שני גופים פדרליים מרכזיים: מועצת המנהלים של הפדרל ריזרב (FRS) והרשת לאכיפת פשעים פיננסיים (FinCEN). 
במצב המשפטי הקיים מטבעות קריפטוגרפיים משמשים אמצעי חליפין בדומה למטבעות פיאט או כתחליף להם, אך אינם בעלי מעמד של מטבע חוקי. ההצעה כוללת גם הרחבת חובות הדיווח על נכסים דיגיטליים בעלי מעמד של מטבע חוקי, כגון מטבעות דיגיטליים של בנקים מרכזיים (CBDCs). 
הצעת החוק צפויה להתפרסם בספטמבר 2025, בכפוף לאישור רגולטורי.

במקביל פועל משרד המשפטים האמריקאי (DOJ) לעדכן את החקיקה והתקנות הנוגעות לפשיעה בסיוע בינה מלאכותית. המשרד מעוניין להחמיר את הענישה על פשעים שבוצעו בסיוע בינה מלאכותית. מטרת המהלך היא הרחבת הענישה גם לפשעים המבוצעים בעזרת אלגוריתמים, ולא רק על פשעים המתבצעים בעזרת טכנולוגיות מתקדמות אחרות.
לקראת הבחירות לנשיאות מתקיים בארצות הברית דיון סוער הנוגע למעמד החוקי של שירותי קריפטו. הסנאטור הדמוקרטי רון ויידן והסנאטורית הרפובליקנית סינתיה לומיס הביעו חשש כי הכפפת תחום הקריפטו לרגולציה המוצעת תעכב את הצמיחה והחדשנות בתחום. זאת, בהתחשב בכך שבעבר נקבע על ידי FinCEN ששירותי קריפטו שאינם משמשים כמשמורנים אינם צריכים להיות מסווגים כמוסדות להעברת כספים.
המאמץ הרגולטורי הנוכחי בארצות הברית משקף את ההכרה הגוברת במטבעות קריפטוגרפיים ונכסים דיגיטליים כחלק מרכזי במערכת הפיננסית.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה