נבחרת אייס

"אל על הכי חזירה שבעולם": כך היא מרוויחה מהמלחמה | יריב אופנהיימר

יציאה מהארץ היא כבר מזמן לא רק מותרות, בין אם מדובר בטיסת עבודה ובין אם בחופשה משפחתית, לא חסרים אילוצים המחייבים יציאה מהארץ. הטיסה לחו״ל היא חלק מחופש התנועה של כל אזרח ישראלי ובחופש התנועה הזה פוגעת בכוונת מכוון ובגיבוי הממשלה, חברת אל על | יריב אופנהיימר
יריב אופנהיימר
יריב אופנהיימר |  12
יריב אופנהיימר (צילום תומר אפלבאום, shutterstock, דוברות אל-על)
המלחמה שהוציאה מכאן את החברות הזרות, הפכה את אל על למונופול בחלק ניכר של הקווים לאירופה, למזרח ובעיקר לארה״ב. אל על היא שמחליטה מי יוכל לצאת מהארץ ומי ייאלץ להישאר כאן, והקריטריון הקובע הוא כרגיל כספי. בעלי אמצעים שיכולים לשלם מחירים אסטרונומים ייצאו, ומי שלא יכול לעמוד בעלויות החריגות, ייתקע.
בלי בושה, אל על מנצלת את המלחמה כדי לגרוף רווחים חסרי תקדים ולעשות קופה על מצוקתו של האזרח הישראלי. אין חמלה, אין סולידריות, תאוות בצע צינית ואטומה. החברה שמתהדרת בדגל הכחול לבן ובפטריוטיזם, עושקת את הישראלים, מנצלת את מצוקתם וגובה מהם סכומי עתק, בחסות המלחמה.
בדוחות הכספיים שפרסמה החברה הוצג השבוע הרווח הגדול ביותר בתולדותיה, 147 מיליון דולר רווח נקי ברבעון, פי 2.5 יותר מהתקופה המקבילה ב-2003. הרווחים הבלתי סבירים הללו מגיעים רק ממקום אחד, הכיס של הצרכן הישראלי, השבוי בידיה של אל על.
כשיש ביקוש וכשאין תחרות, ברגע האמת, אל על לא ממצמצת ועושקת. כרטיס טיסה לניו יורק במהלך חודש ספטמבר, בלי חופש גדול או חגים יעלה לפחות 2100 דולר. יותר מכפול לעומת מחירו בשנה רגילה, במהלך אוקטובר המחירים קופצים ל-2800 דולר, במחלקת תיירים, מחירים של האלפיון העליון.
לא מדובר רק על חופשות או הזדמנות להתרחק לכמה ימים מהפחדים והקושי בארץ, מדובר על אלפי ישראלים שייאלצו לשלם את המחיר, כי אין להם ברירה. כי הנסיבות מחייבות את נסיעתם, גם במחירים בלתי אפשריים.
כמה צינים הפרסומאים שניסו לטשטש את העושק במאות בודדות של כרטיסי טיסה לאירופה למעודדיי הנבחרת הפר אולימפית או לחיילי מילואים. אלפי דולרים בודדים של יח״צ מתוך רווח בלתי נתפס של מאות מיליוני דולרים ברבעון. לאל על המלחמה עושה רק טוב.
החזירות הזאת לא הייתה מתאפשרת בלי תמיכתה של הממשלה. שרת התחבורה רגב, זאת שמתיימרת לדבר בשמן של השכבות החלשות, מאפשרת את העושק ולא מתערבת. בימים אחרים, לא מזמן, כשאל על התחננה לסיוע בתקופת הקורונה, קפצה המדינה לסייע והעניקה לה על חשבוננו הלוואות. כעת, הממשלה משתפת פעולה ומאפשרת למונופול התעופה לעשוק את המדינה.
עכשיו אין ברירה, מי שחייב לנסוע, ייאלץ לטוס אל על ולשלם ובגדול. אבל יבוא יום והמלחמה תסתיים, החברות הזרות יחזרו לטוס לכאן ויציעו מחירים שפויים. כשהאופציות ייפתחו, על תתנו לדגל על זנב המטוס לרמות אתכם, זכרו שעבור אל על המלחמה היא הזדמנות לעשות על הגב שלנו קופה. כשהשמיים יפתחו, טוסו עם חברות אחרות.
תגובות לכתבה(12):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 10.
    שמישהו יסביר לכתב החסר שכל הזה איך מתומחרים כרטיסים ...
    קוקרצה 09/2024/05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אתה משווה לי מחירים של כרטיסים בטיסות חצי מלאות שנה שעברה לכרטיסים אחרונים במטוסים מפוצצים כרגע .. (כשאין חברות זרות שטסות וכל מי שביטלו לו קנה אצל אלעל) מחיר של כרטיס מתומחר לפי הזמינות שלו ... אם אתה לא מבין איך עובד התמחור זאת בעיה שלך .. כשאתה מגיע לכרטיס האחרון בטיסה בתיירים אתה תשלם פי 10 יותר מכרטיס שיכולת לקנות לאותה טיסה אם היית קונה מראש כשהמטוס היה ריק יש מספר מוגבל של מטוסים שאלעל יכולה להציע מה לעשות החכרת מטוסים לא אפשרית כי פשוט הצוותי אוויר לא מוכנים להגיע לארץ .. אבל רעבק מינימום הבנה בנושא לפני שאתה מתלהם עם טמטרום של ילד בן 6 תגיד תודה שיש חברת תעופה שאשכרה נותנת שירות כשאף אחד אחר לא טס אם יקר מידי אולי לא צריך לטוס ואם חייב לטוס אז המלצה שלי לקנות מראש ולא להשוות לי מחירים לנסיון לרכוש כרטיס לטיסה שיוצאת עוד כמה ימים בזמן מלחמה כשאין חברות זרות בתקופת ביקוש שיא כתבה מטופשת .. אבל מה כבר אפשר לצפות מהאתר הזה .. רמה נמוכה
    סגור
  • 9.
    מעניין שבשאר התחומים זה לא מדבר אלייך..
    ישראלי מודאג 08/2024/26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    איפה אתה בנדל"ן ? בתכלס הדבר הכי משפיע על משפחה בישראל. איפה אתה שהמגזר הציבורי לוקח ארגזים של שכר הבייתה ? איפה אתה עם הפנסיות התקציביות ? איפה אתה שרשתות השיווק מוכרים יקר כמעט כל דבר ? איפה אתה שהבנקים אונסים אותנו עם ריבית על הלוואה הזוייה ועוד שאר דברים שמשפיעים בעקיפים כמו על מחירי הדיור ?
    סגור
  • 8.
    איזה טמבל
    מושון 08/2024/25
    הגב לתגובה זו
    4 0
    לך תקים חברת תעופה ותחלק כרטיסי טיסה חינם. אל על לא חייבת לאף אחד שום דבר.
    סגור
  • 7.
    שהחברה הפסידה
    אריה 08/2024/22
    הגב לתגובה זו
    5 0
    שהחברה הפסידה הכל היה נורמאלי היום שהיא מרוויחה היא חזירית
    סגור
  • 6.
    אלעל
    אזרחית 08/2024/20
    הגב לתגובה זו
    1 1
    צריך לזכור ולא לשכוח כשתסתיים המלחמה
    סגור
  • טען עוד
  • 5.
    שר כלכלה- אימפוטנט
    מיק 08/2024/20
    הגב לתגובה זו
    1 0
    שיש שר כלכלה אימפוטנט, שר אוצר סקטוריאלי, מנכלית אלעל שמקבלת בונוס על תוצאות אזי אין סיכוי לביטול החזירות הקיימת בחברה זו !!! שכר הטייסים לא עלה , הדלק נשאר במחירו , ורק החזירות מתעצמת לה בחסות חבורת הלוזרים שבצמרת. בא להקיא
    סגור
  • 4.
    אדון יריב היקר, לך תלמד כלכלה
    חיים מאיר ויזניצר 08/2024/19
    הגב לתגובה זו
    2 0
    כלכלה חופשית זה אומר, מי שיכול יקח את המחיר הכי גבוהה שהוא יכול, היצע וביקוש, כל החברות מפחדות להגיע מי שנשאר בשוק ינצל את זה עד הסוף, זה חוקי המשחק. בכלכלה מתוכננת (קומוניסטים בלעז) הכול מתוכנן ושום דבר לא הצליח להם, שום דבר טוב לא יצא מכלכלה מתוכננת רק רעב ומיליוני נרצחים זה הביא לעולם. כדאי ללמוד מהמציאות ההיסטורית זה לא תיאוריה
    סגור
  • 3.
    צביעות
    סססספ 08/2024/19
    הגב לתגובה זו
    2 0
    מה רצה, חברה פרטית שמוכנה לטוס. כשהיתה על הקרשים המדינה זרקה אותה. למה יריב אתה לא יורה על הבנקים. בחצי שנה גרפו 9 מילארד שקל. גם על חשבוננו
    סגור
  • 2.
    לא לטוס אלעל
    חייל 08/2024/19
    הגב לתגובה זו
    2 2
    מה הבעיה? אפשר לבחור בחברות אחרות לוטוס עם תחנת ביניים. ייצא יותר זול מאלעל.
    סגור
  • לא בכל מחיר טסים. נקודה! (ל"ת)
    יוחנן 08/2024/19
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 1.
    הטייסים של אל-על חברים באחים לנשק…. (ל"ת)
    אהוד פדו פיל 08/2024/19
    הגב לתגובה זו
    3 6
    סגור
  • הבעלים ההנהלה ביביסטים (ל"ת)
    C 08/2024/28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור