בארץ

על רקע ביקור בלינקן והפסגה בדוחא: תקיפות ישראליות בעומק לבנון

דיווחים על מספר תקיפות של חייל האוויר הישראלי באזורים שונים. מחסן נשק של חיזבאללה עלה בלהבות. מקורות בארגון "התגובה מוכנה והמטרה ברורה, אם נתניהו ירצה להסלים - ניכנס למלחמת התשה"
מערכת ice | 
תקיפה של צהל בלבנון (צילום פלאש 90/ אייל מרגולין)
דיווחים בלבנון הערב (שני) על תקיפה ישראלית בעומק המדינה. האזור שהותקף הוא ככל הנראה מחסן נשק ששימש את ארגון הטרור חיזבאללה. ב-N12 דווח כי מקורות ביטחוניים בלבנון מסרו כי במהלך המתקפה שיגרו מטוסים ישראלים חמישה טילים אל עבר מחסן הנשק באזור בעלבכ. 
תושבים באזור הגליל המערבי הונחו להישאר בקרבת מרחבים מוגנים, אבל לא התקבלו הודעות נוספות לגבי שינוי הנחיות פיקוד העורף. בתקשורת הערבית מדווחים כי בתקיפה נהרג אדם אחד. על-פי דיווחים, מדובר בתגובה הישראלית לירי הכטב"מים הבוקר בו נהרג חייל אחד וחייל נוסף נפצע. צפו בתיעוד הפיצוץ. 
 
התקיפה בלבנון התקיימה על רקע שיחות המשא ומתן שהתקיימו עם דוחא. היום הגיע לארץ מזכיר המדינה האמריקני בלינקן ונפגש בין השאר גם עם גלנט ועם נתניהו. מאוחר יותר מסר הצהרה לתקשורת הישראלית ואמר כי ראש הממשלה נתניהו הסכים למתווה העסקה. בעקבות כך שחרר נתניהו הצהרה ובה אמר כי הוא מחוייב להחזיר "מקסימום חטופים חיים, כבר בשלב הראשון של העסקה". 
 
על-פי דיווחים בלבנון מאוחר יותר דיווחו על שתי תקיפות נוספות באזור צור. מקורות צוטטו בתקשורת הלבנונית ואמרו כי "תגובת חיזבאללה מוכנה, המטרה ברורה, אם נתניהו ירצה להסלים ולתקוף מתקנים חיוניים בלבנון - חיזבאללה תיכנס עם ישראל למלחמת התשה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה