בארץ

גלנט נפגש עם בלינקן: "על ארה״ב להוביל את הלחץ המדיני"

שר הבטחון יואב גלנט נפגש עם מזכיר המדינה האמריקאי אנתוני בלינקן, בפגישתם החליפו השניים רשמים בנוגע למצב הבטחוני, וכן דרש גלנט כי ארה''ב תוביל לחץ מידיני שיביא למתווה לשחרור החטופים
דורון בלוך |  1
אנתוני בלינקן, יואב גלנט (צילום פלאש 90/ עבד רחים קטיב, תומר נויברג, חייים גולדברג)
שר הביטחון יואב גלנט נפגש לפני זמן קצר עם מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן בלשכת שר הביטחון בקריה. השניים קיימו פגישה אישית ופגישה מורחבת בה השתתף הרמטכ״ל רב-אלוף הרצי הלוי. בפגישתם, דנו השניים במתיחות הביטחונית במזרח התיכון ובמאמצים הנעשים להשבת החטופים ולפירוק החמאס.
שר הביטחון ציין כי מערכת הביטחון על כלל גופיה מחויבת להמשך הלחימה בעזה עד להשגת מטרות המלחמה - השבת החטופים ומיטוט החמאס. שר הביטחון הדגיש בפני מזכיר המדינה האמריקני כי כפי שישראל מובילה את הלחץ הצבאי על החמאס, על ארה״ב להוביל את הלחץ המדיני עד להגעה למתווה שיאפשר את השבתם החטופים.
בראשית הפגישה הציג שר הביטחון למזכיר המדינה את תמונותיהם של 12 הילדים שנרצחו בכפר מג׳דל שמס מפגיעת רקטה של חיזבאללה. בנוסף, השר גלנט הדגיש בפני המזכיר בלינקן כי דמם של ישראלים אינו הפקר, וכי מערכת הביטחון תגבה מחיר כבד על כל פגיעה באזרחי ישראל. בפגישתם אמר גלנט לבלינקן "״כפי שישראל מובילה את הלחץ הצבאי על החמאס, על ארה״ב להוביל את הלחץ המדיני עד להגעה למתווה שיאפשר את השבתם החטופים״.

גלנט הלוי ובלינקן היום.   קרדיט: אריאל חרמוני/תקשורת משרד הבטחון
בתום פגישתם שר הביטחון גלנט הודה למזכיר המדינה ולממשל האמריקני על הפעולות לחיזוק היציבות האזורית במזרח התיכון והמחויבות העמוקה לביטחון ישראל.
 
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    שלא ילחצו חזק מידי (ל"ת)
    שמישהו לא יפליץ 08/2024/20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור