בארץ

בלינקן נפגש עם נתניהו והרצוג - יעביר מסרים לצמרת המדינית

מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן נפגש עם רה''מ נתניהו בירושלים, זאת לאחר שנפגש עם הנשיא הרצוג. בהמשך ייפגש עם הצמרת המדינית-בטחונית, ויעביר את מסרי ארה''ב
דורון בלוך | 
בנימין נתניהו, אנתוני בלינקן (צילום יוטיוב/ IsraeliPM)
ראש הממשלה בנימין נתניהו נועד כעת בפגישה אישית עם מזכיר המדינה האמריקני, אנתוני בלינקן, בלשכת רה״מ בירושלים.בלינקן החל את היום בפגישה רשמית עם נשיא המדינה בוז'י הרצוג,, שם החליפו בעיקר חילופי רשמים ומסרים רשמיים, ועם נתניהו צפוי בלינקן לשוחח עמוקות בפן היותר מקצועי, וכן להעביר את מסרי ארה''ב בנוגע להמשך המלחמה למו''מ לשחרור החטופים.
לאחר פגישתם, תתקיים גם פגישה מורחבת, בה ישתתפו השר לעניינים אסטרטגיים רון דרמר, ראש הסגל, המשנה לראש המל״ל, המזכיר הצבאי של רה״מ, היועץ המדיני, מתאם השו״ן, שגריר ארה״ב בישראל, ודובר ראש הממשלה.

נתניהו ובלינקן היום.  קרדיט: חיים צח/לע''מ
כזכור, ארצות הברית משמשת כמדינה מתווכת בשיחות בין ישראל לחמאס על הגעה להסכם לשחרור החטופים והפסקת אש ברצועת עזה, והגעתו של בלינקן לישראל הינה בשליחות הנשיא ביידן, זאת במטרה מחד להראות את עמדתה של ארה''ב העומדת לצד ישראל ומחזקת אותה, אך גם במטרה להפעיל על ישראל לחץ לגמישות בעניין המשא ומתן בסבב השיחות שהחלו בסוף השבוע האחרון בדוחא בקטאר, ממשיכות בקהיר, וצפויות להגיע לסיומן בסוף השבוע, יעד שארה''ב מעוניינת להגיע אליו עם מסקנות להתקדמות.
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה