בעולם

שליח ביידן בלבנון: "האופציה להרחבת המלחמה תלויה בימים הקרובים"

השליח האמריקאי למזרח התיכון עמוס הוכשטיין הגיע לביירות במאמץ להביא לרגיעה אזורית. אך מאחד המשתתפים בפגישה עימו נטען "לא הביא שום הצעה או מסר חדש. התנהג כמו מישהו שעושה מסיבת יחסי ציבור"
דורון בלוך | 
ישראל, לבנון (צילום shutterstock, פלאש 90/ אייל מרגולין)
השליח האמריקאי למזרח התיכון, עמוס הוכשטיין, הגיע ביום שלישי בערב לביירות בלבנון, והחל אמש את פגישותיו, זאת תחת המאמצים האמריקאים להביא להרגעת הגזרה הצפונית של ישראל מול לבנון. בפגישתו, נפגש עם בכירים מדיניים, שר החוץ, רמטכ''ל צבא לבנון, וכן משלחת פרלמנטרית עם נציגי המתנגדים לחיזבאללה.
על פי דיווח בעיתון אל-אח'באר הלבנוני, בביקורו בביירות הצהיר הוכשטיין כי "אף אחד לא רוצה מלחמה כוללת, והמתיחות בין חיזבאללה וישראל הסלימה מאז ביקורי האחרון כאן". וכן בראיון לתקשורת מקומית סבר כי האופציה לכך שהמלחמה תתרחב ''תלויה בימים הקרובים''. וטען כי "כל תגובה של חיזבאללה לחיסולו של פואד שוקר עלול לגרום להתפוצצות הניסיונות לעצור את המלחמה".
בנוסף, אמר הוכשטיין כי וושינגטון הפעילה לחץ גדול על רה"מ נתניהו לקבל את הצעת הנשיא ביידן, זאת בתמורה ללחץ מצרי וקטאר על חמאס לגמישות במשא ומתן. זאת כאשר השיחות על המו''מ מתקיימות ללא השתתפות חמאס.
כמו כן, מקורות מסרו לעיתון אל- אח'באר הלבנוני כי הוכשטיין 'לא הביא שום הצעה או מסר חדש' בביקורו. ואף מקור שהשתתף בפגישה עם הוכשטיין טען כי" לא הבנו מה הוא הביא, שכן לא הייתה לו תשובה ברורה לגבי מהלך המו"מ, ולא היה לו מידע על ההודעות האחרונות. , והוא התנהג כמו מישהו שעושה מסיבת יחסי ציבור". 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה