השוק

קרעי במתקפה: באוצר חייבים להבין - תשתיות הסלולר הן תשתיות לאומיות

שר התקשורת שלמה קרעי, תוקף היום את אגף התקציבים באוצר שמונע לשיטתו תמרוץ של חברות הסלולר לפרוש תשתיות דור 5; החשש של קרעי אחרי פיטורי מנכ"ל סלקום שזו האות להאטת קצב ההשקעות בדור החמישי
ניצן כהן |  1
שלמה קרעי (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל)
שר התקשורת שלמה קרעי תוקף את אגף התקציבים באוצר ואומר כי האוצר מונע תמרוץ של חברות הסלולר בכל מה שנוגע לפרישת תשתיות של הדור החמישי בסלולר ושדרוג הרשתות.
שר התקשורת תקף את האוצר ואמר שאחרי מתקפת הטרור של החמאס ב-7 באוקטובר, מתקפה שהביא לתחילת המלחמה נוצר צורך להאיץ את קצב פרישת תשתיות הדור החמישי במקביל לשדרוג הרשתות ולכך משרד התקשורת עומד על עמדתו מול האוצר שהוא יעביר 200 מיליון שקל מידי שנה ובמשך 5 שנים לחברות הסלולר.
קרעי הגביר את הלחץ על משרד האוצר הלילה אחרי שנודע על פיטוריו של דניאל ספיר מנכ"ל סלקום המוערך והחשש שהשתלטות קרנות השקעה טורפניות על חברות התקשורת כמו סלקום תביא להאטה ניכרת בפרישת תשתיות הדור החמישי ושדרוג תשתיות הסלולר בישראל.
בסביבתו של קרעי אמרו היום כי השר מוביל קו, בטח אחרי שהתברר ביתר שאת החשיבות של תשתיות סלולר מתקדמות, אחרי מתקפת ה-7 באוקטובר. "השר חושש" הם אמרו שאם קרנות טורפניות ישתלטו על חברות כמו סלקום, יפטרו מנכ"לים מוערכים כמו דניאל ספיר והשלב הבא יהיה להאטת קצב שדרוג רשתות הסלולר שהם תשתיות קריטיות.
עוד אמרו ל-ice מסביבתו של קרעי, כי השר דורש להכיר בתשתיות הסלולר כשתשתיות קריטיות ומכאן שעל המדינה להשתתף ביכולת של החברות לפרוש תשתיות מתקדמות ואמינות. לטענת השר המדינה חייבת לקחת על עצמה נתח מההשקעות הגדולות של חברות הסלולר.
בסביבתו של קרעי אומרים עוד כי אחרי פיטורי מנכ"ל סלקום המוערך יש חשש אמיתי שחברות הסלולר יאטו את קצב ההשקעות בתשתיות ומכיוון שאלה תשתיות קריטיות הרי שיש חובה למדינה להשתתף בהשקעות האלה.
על פי ההצעה של קרעי שנתמכת עלן ידי שר האוצר, בצלאל סמוטריץ', אולם זוכה להתנגדות אגף התקציבים, מעוניין השר להעביר כ-200 מיליון שקל מידי שנה לחברות כדי שאלה יפרשו תשתיות וישדרגו אותן וזאת במשך 5 שנים. על טענת האוצר כי אין ודאות שהכסף יעבור לשיפור ושדרוג תשתיות, אמרו בסביבת השר, כי משרד התקשורת יכול בקלות רבה לעקוב אחרי ההשקעות האלה ואם תהיה סטייה מיעדי הכסף, לטפל בזה מהר ובאופן יעיל.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    קרעי קרע קרע מוח של ציפור (ל"ת)
    מת להיות עורב 08/2024/16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור