בארץ

גלנט הכריע: מספר ישיבות ההסדר לחרדים יוכפל - ויזנק ל-14

בצל המאבק המתמשך נגד חוק הגיוס, החליט שר הביטחון ליזום את הקמתן של שבע ישיבות הסדר חדשות לחרדים. שתיים מהישיבות שיוקמו מיועדות ללחימה. ההחלטה התקבלה לאחר המלצת הוועדה במשרד הביטחון להקים את ישיבות ההסדר
מערכת ice | 
יואב גלנט (צילום פלאש 90/ תומר נויברג, חיים גולדברג)
על רקע המאבק המתמשך נגד חוק הגיוס והמלחמה ברצועת עזה, שר הביטחון יואב גלנט אישר אתמול (חמישי) את הקמתן של שבע ישיבות הסדר חדשות לחרדים. שתיים מהישיבות שיוקמו מיועדות ללחימה. הקמתן של הישיבות החדשות, בשנה אחת יוכפל מספרן ל-14.
ההחלטה התקבלה לאחר המלצת הוועדה במשרד הביטחון להקים את ישיבות ההסדר, והובאה בפרסום ראשון של אורי איזק ב-N12.  לפני כחודש וחצי הכריעו שופטי בג"צ כי על המדינה לגייס את תלמידי הישיבות לצה"ל. בנוסף, נקבע שלא ניתן להמשיך ולהעביר כספי תמיכות לישיבות ולכוללים עבור תלמידים שלא קיבלו פטור או ששירותם הצבאי לא נדחה.
בשבוע שעבר היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה שיגרה הודעה חריפה בה ביקרה את חוות דעתו של מזכיר הממשלה יוסי פוקס בנוגע לגיוס החרדים: "חוות דעתו של מזכיר הממשלה בנושא גיוס תלמידי ישיבות ניתנה בחוסר סמכות. יש להוציא צווי גיוס באופן מיידי ושיוויוני", צוין במכתב.
"דרך התנהלות זו, של מתן חוות דעת על-ידי גורם לא מוסמך, מהווה מתכון בדוק לתקלה בעבודת הממשלה ולפגיעה בציבור". בהרב-מיארה כתבה כי מכתבו של פוקס נועד "לאפשר לממשלה לפעול בניגוד לדין בתחום הגיוס".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה