בארץ

השב"כ בחשיפה דרמטית: כך איראן מנסה לגייס ישראלים לעבוד בשבילה

השב"כ חושף: קבוצות טלגרם, פרופילים פיקטיביים ועוד, אלו הכלים בהם המודיעין האיראני משתמש על מנת לגייס ישראלים לבצע פעולות לפגיעה בביטחון המדינה. אלו הפרופילים והקבוצות שאותרו | כל הפרטים
מערכת ice | 
רונן בר ראש שירות הביטחון הכללי (צילום פלאש 90)
שירות הביטחון הכללי (השב"כ) חשף היום (חמישי), שבמהלך החודשים האחרונים נמצא שגורמי המודיעין איראניים פונים לאזרחים ישראלים ברשתות החברתיות על מנת לנסות לגייס אותם לבצע משימות בישראל שיפגעו בביטחון המדינה.
במסגרת פעילות של השב"כ, אותרו ונוטרו פרופילים פיקטיביים רבים ביניהם: Itamar201020, קבוצת טלגרם "צבא העם", Gal01110, VIP EMPLOYMENT, קבוצת טלגרם עבודה באזור י-ם והסביבה, Mariiyam1997, PAndersion198, קבוצת טלגרם דרושים עובדים - חיפה, hadas99, Ramon_nkl96 ופרופילים נוספים.
בנוסף אותרו בקבוצות וערוצי טלגרם פרסומים מטעם "IRAN INTELLIGENCE SERVICE" המציע עבודות "מעניינות ומרגשות", לצד הבטחה לשכר גבוה עבור ביצוען. הפרסום כולל לינק שבו מתבקשים הפונים למלא את פרטיהם האישיים.
 
גורמי הביטחון הדגישו שבתקופה המתוחה הזו אויבינו בהם איראן, עושים שימוש רב ברשתות ובמרחב הדיגיטלי על מנת להפחיד, לקדם פעילויות טרור ועוד. כמו כן, השב"כ שיבח את אזרחי ישראל משום שבחקירה עלה שחלק ניכר מהישראלים שקיבלו פניות חשודות פעלו לפי החוק, נמנעו מלענות והתריעו על כך בפני הגורמים הרלוונטיים.
עוד נמסר כי מומלץ  לציבור הישראלי להגביר את הערנות, ולדווח לגורמי הביטחון על פניות חשודות מגורמים שאינם מוכרים, להימנע ממסירת פרטים אישיים ומפתיחת קישורים ממקורות לא מזוהים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה