בארץ

יריב לוין רושם הישג: "חקיקה זו הכרחית ובעלת חשיבות גדולה למשק"

מליאת הכנסת אישרה בקריאה שניה ושלישית תיקון מקיף בחוק הגנת הפרטיות, שקידם סגן ראש הממשלה ושר המשפטים, ח"כ יריב לוין. התיקון יגביר את ההגנה על זכות היסוד לפרטיות של הציבור בישראל ויחזק את ההתמודדות כנגד איומי הסייבר הגוברים

מערכת ice | 
יריב לוין (צילום אריה לייב אברמס/פלאש90)
מליאת הכנסת אישרה היום (שני) בקריאה שניה ושלישית תיקון מקיף בחוק הגנת הפרטיות, שקידם סגן ראש הממשלה ושר המשפטים, ח"כ יריב לוין. התיקון יגביר את ההגנה על זכות היסוד לפרטיות של הציבור בישראל ויחזק את ההתמודדות כנגד איומי הסייבר הגוברים. בנוסף, התיקון קובע הסדרים חדשים ומתקדמים ומקנה כלי אכיפה יעילים, שיתאימו לאתגרי העידן הדיגיטלי.
התיקון לחוק, שקודם על ידי המחלקה למשפט ציבורי-חוקתי בייעוץ וחקיקה והרשות להגנת הפרטיות במשרד המשפטים, מהווה אבן דרך חשובה בהתאמת החוק הישראלי למציאות הטכנולוגית של ימינו, מגביר את ההגנה על הזכות לפרטיות ומידע אישי ומחזק את יכולות האכיפה של הרשות בגין הפרות החוק, ההכרחי לחיזוק החוסן, לרבות תקיפות סייבר וצמצום הסיכון לאירועי דלף מידע עתידיים. 
מלבד זאת, החוק עשוי להשפיע באופן משמעותי על המגזר העסקי ומפחית נטל רגולטורי בצמצום חובת רישום מאגרי מידע דיגיטליים. התיקון לחוק מהווה צעד חשוב גם בראי ההתאמה של ישראל לדיני הגנת הפרטיות באירופה וההכרה במדינת ישראל על ידי האיחוד האירופי כמדינה בעלת תאימות לדין האירופי.
התיקון המקיף לחוק הגנת הפרטיות שאושר בכנסת כולל את העיקרים הבאים: הרחבת סמכויות הפיקוח והאכיפה של הרשות להגנת הפרטיות לרבות הסמכות להטיל עיצומים כספיים משמעותיים, והסמכות לפעול להוצאת צו הפסקת עיבוד מידע, חובת מינוי ממונה הגנת הפרטיות בארגונים רבים במשק, קביעת הסדר מיוחד בתחום הפרטיות בגופים ביטחוניים ועוד. 
סגן ראש הממשלה ושר המשפטים, חבר הכנסת יריב לוין: "הצורך בעדכון חוק הגנת הפרטיות מתחייב על רקע המציאות הנוכחית. הגברת סמכויות האכיפה של הרשות להגנת הפרטיות וביצוע ההתאמות המתחייבות בחוק, בהתאם לרגולציה המקובלת בעולם, הכרחיים לשם שיפור ההגנה על המידע האישי של הציבור ומניעת ניצולו לרעה.
חקיקה זו הכרחית גם בעקבות ההכרה של האיחוד האירופי בישראל כמדינה שרמת הגנת המידע האישי בה הולמת את הסטנדרט האירופי, שאושררה לאחרונה, והיא בעלת חשיבות גדולה למשק ולכלכלה הישראלית, ליחסי המסחר בין ישראל לאירופה וחוסכת נטל רגולטורי משמעותי לחברות ועסקים רבים בישראל".

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה