בארץ

מליאת הכנסת תתכנס בזמן הפגרה? המהלך של חה''כ פורר

לאחר שהכנסת יצאה השבוע לפגרת הקיץ הארוכה בעיצומה של המלחמה למרות הביקורות הרבות על כך. חה''כ עודד פורר מקדם מהלך לכנס את מליאת הכנסת במהלך הפגרה לדיון דחוף בעניין החזית הצפונית "דיון שיחייב את ממשלת ישראל לתת מענה למצב"
דורון בלוך | 
עודד פורר (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל)
ברקע הביקורות על כך שהכנסת יצאה השבוע לפגרת הקיץ הארוכה, זאת בזמן שהמלחמה בעיצומה, וכן כנגד קריאות מחברי אופוזיציה רבים לבטל את הפגרה, ולדרוש מכלל חברי הכנסת להמשיך לעבוד כרגיל,  חה"כ עודד פורר (ישראל ביתנו) החליט לנקוט בצעד שיתן מענה מועט לכך.
חה''כ פורר מקדם מהלך, בו החל לאסוף 25 חתימות על מנת לכנס את מליאת הכנסת לדיון דחוף בזמן הפגרה, בנושא החזית הצפונית.  בדבריו, טען חה''כ פורר "מזה כעשרה חודשים, חזית המלחמה בצפון מושתקת וגובה מחירים חסרי תקדים ובלתי הפיכים. הן במעמד הכלכלי, החברתי, הנפשי והן בחיי אדם. רק השבוע נאלצו תושבי היישוב מג׳דל שמס לקבור ביום ראשון 12 ילדים תמימים ששחקו כדורגל בשבת". 
עוד הוסיף לומר כי "ההפקרות הממושכת שוברת שיאים: מעל 70 אלף פונו על ידי המדינה ואינן רשאים לחזור לביתם. אלפים רבים כמו תושבי מג׳דל שמס הושארו בחזית הלחימה וחוששים לצאת מהבית. ההחלטה לפנות חבל ארץ שלם יצר לראשונה תקדים בו המדינה הקימה רצועת בטחון בתוך שטח ישראל תוך ויתור על התיישבות אזרחית. תוצאות ההחלטה הביאה להתרסקות אלפי עסקים מקומיים, התרסקות של קהילות שלמות והתפרקות של משפחות". 
בסיום דבריו הבהיר את הסיבה למהלך אותו הוא מקדם "לפיכך יש לכנס בדחיפות את מליאת הכנסת לדיון שיחייב את ממשלת ישראל לתת מענה למצב הביטחוני, הכלכלי, התעסוקתי, החברתי, החינוכי, הבריאותי והנפשי של תושבי הצפון".
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה