בארץ

"איך זה שלך מהים עד הנהר?": עימות בין הח''כים

חה''כ עודד פורר טען כי מהים עד הנהר זה שלנו, זאת לא רק האמת ההיסטורית אלא גם האמת המשפטית". בתגובה השיב לו חה''כ עטאונה מי שמאמין שבין הים לנהר זה שלו מוליך את העם שולל, יש כמעט חמישים אחוז פלסטינים"
דורון בלוך |  1
עודד פורר (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל)
חבר הכנסת עודד פורר (ישראל ביתנו) נשא נאום במליאת הכנסת, שם אמר "אתם מסתובבים פה כאילו כבשנו ב-1967 את יהודה ושומרון מהמדינה הפלסטינית טען כי המלחמה הייתה מול ירדן, שגם לה לא היו זכויות על יהודה ושומרון.
חה''כ יוסף עטאונה התפרץ לדבריו, וחה''כ פורר ענה לו "אני מדבר רק לפי כללי המשפט הבין לאומי. אני מבין שזה נורא מרגיז אותך אבל זאת האמת". והוסיף לומר "אני סבור, ששתי גדות לירדן, זו שלנו זו גם כן. וויתרנו על אחת". והוסיף לטעון "מהים עד הנהר זה שלנו, זאת לא רק האמת ההיסטורית אלא גם האמת המשפטית".
בתגובה לדבריו, עלה לנאום חבר הכנסת יוסף עטאונה ושאל: "איך זה שלך מהים עד הנהר?" והמשיך במענה " גם בצד הפלסטיני יש זרמים שאומרים מהים עד לנהר זה שלנו. אנחנו אומרים יש בין הים לנהר שני עמים. במציאות הקיימת כיום יש כמעט חמישים אחוז פלסטינים. איך אתם רוצים לשלוט בכמעט שמונה מליון פלסטינים? תוך חמש שנים יהיו בין הים לנהר רוב פלסטיני. מי שמאמין שבין הים לנהר זה שלו מוליך את העם שולל, רוצה לראות עוד שכול ודם, ועוד ועוד מלחמות".
 
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    איך אומרים טרנספר בפלסטינאית?
    גם גם 07/2024/23
    הגב לתגובה זו
    1 0
    צריך להכיר לערבים את המונח הזה, כי סה מה שיגיע להם מיד עם סיום הלחימה.
    סגור