בארץ

ההצהרה שאיחדה את הקואליציה ואופוזיציה: "תערער את היציבות באזור"

אושרה ברוב גדול, הכולל חברי כנסת מהקואליציה ומהאופוזיציה, הצהרה כי מדינת ישראל מתנגדת להכרה במדינה פלסטינית. חה''כ מנסור עבאס "כל הטיעונים שהעליתם נגד מדינה פלסטינית, בעצם הם טיעונים בעד מדינה פלסטינית"
דורון בלוך |  1
מנסור עבאס (צילום יונתן זינדל פלאש 90)
הקובעת כי כנסת ישראל מתנגדת להקמת מדינה פלסטינית, זאת ברוב של 68 ח''כים
מליאת הכנסת הצביעה הלילה  (חמישי) בעד הצהרה של סיעות הליכוד, ש"ס, הציונות הדתית, עוצמה יהודית, יהדות התורה, ישראל ביתנו והימין הממלכתי, הקובעת כי כנסת ישראל מתנגדת להקמת מדינה פלסטינית, זאת ברוב של 68 ח''כים, זאת תחת בנושא "הצהרות ופרסומים בעולם בנושא הכרה במדינה פלשתינית והצורך בהערכות ישראלית לאתגר מדיני אפשרי". יצוין כי בחודש פברואר אושרה במליאה ברוב גדול, הצהרה לפיה הכנסת מתנגדת להכרה בין לאומית באופן חד צדדי במדינה פלסטינית.
נוסח ההצעה המלא הינו: "כנסת ישראל מתנגדת באופן נחרץ להקמת מדינה פלסטינית ממערב לירדן.  הקמת מדינה פלסטינית בלב ארץ ישראל תהווה סכנה קיומית למדינת ישראל ולאזרחיה, תנציח את הסכסוך הישראלי-פלסטיני ותערער את היציבות באזור. זאת תהיה רק שאלה של זמן קצר עד שחמאס ישתלט על המדינה הפלסטינית ויהפוך אותה לבסיס טרור אסלאמי רדיקלי, הפועל בתיאום עם הציר בהנהגת איראן, כדי לחסל את מדינת ישראל. קידום הרעיון של המדינה הפלסטינית בעת הזאת יהווה פרס לטרור ורק יעודד את חמאס ותומכיו שיראו בכך ניצחון בזכות הטבח של ה-7/10/23 ומבוא להשתלטות האסלאם הג'יהאדיסטי על המזרח התיכון."
שר האוצר בצלאל סמוטריץ' אמר על כך: "מדינה פלסטינית לא יכולה לקום כי אין דבר כזה עם פלסטיני. אלה המכונים פלסטינים לא מוכנים להכיר במדינה יהודית, הם לא רוצים לחיות לצידה הם רוצים לחיות במקומה".
חה"כ זאב אלקין אמר:  "אתם תראו כאן הרבה כיסאות ריקים של מפלגות שיעדיפו להיעדר מהדיון כי לבוא לציבור הישראלי ולהגיד שהם לא שוללים הקמת מדינה פלסטינית, זה לא מקבל אפילו בציבור שלהם". חה"כ אביגדור ליברמן הוסיף: "ראש הממשלה נתניהו כנראה יוצא מנקודת הנחה שכולם לא זוכרים, שבאולם הזה ב2004 ראש הממשלה הצביע בעד ההתנתקות, ב2009 נאם את נאום בר אילן בזכות מדינה פלסטינית, אני יכול לתת עוד דוגמאות להתחייבויות שלו לערפאת ואבו מאזן. "
ח"כ מנסור עבאס טען כנגד: "כל הטיעונים שהעליתם נגד מדינה פלסטינית, בעצם הם טיעונים בעד מדינה פלסטינית. אי אפשר לעשות הסכם שלום לא עם ארגון ולא עם פלגים. הייתם צריכים לדאוג קודם כל להקים מדינה פלסטינית עצמאית ריבונית ואז לכרות איתה הסכם שלום. הסכמי שלום עם מדינות הצליחו. אי אפשר לעשות הסכמים חלקיים עם אש"ף או לשאוף להסדרה עם חמאס בעזה. מדינה פלסטינית עצמאית תדאג להשליט סדר ותיישם את המונופול על השליטה בכוח ושלא יהיו פלגים חמושים".
כמו כן, הצעת רע"מ להכרה במדינה פלשתינית והצעת חד"ש-תע"ל להכרה במדינה פלשתינית שבירתה ירושלים המזרחית, נדחו ברוב של 62 מתנגדים מול 9 בעד.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    היכן המחנה הממלכתי מה בדיו הצביע בעד מדינה פלסטינית או
    סם 07/2024/19
    הגב לתגובה זו
    1 0
    שוב כמו בחוק להדחת כסיף הצביעו הפוך חייבים הצבעות מהסוג הקריטי למדינת ישראל להדגיש במזגזגים והיושבים על הגדר טרם החליטו מה חשוב לעם ישראל וכמה חשוב שהבוחר ידע על מה הוא מצביע
    סגור