בארץ

לפיד על נאום נתניהו בקונגרס: "הייתה לו הזדמנות"

יו''ר האופוזיציה יאיר לפיד הגיב לנאום רה''מ נתניהו בקונגרס האמריקאי, וטוען כנגדו "מדבר על השבעה באוקטובר כאילו אין לו קשר למה שקרה שם" ומספר "זה הדבר היחיד שהיה ראוי בנאום"
דורון בלוך |  3
בנימין נתניהו, יאיר לפיד (צילום פלאש 90/ תומר נויברג, Alex Kolomoisky/POOL)
יו''ר האופוזיציה חה''כ יאיר לפיד הגיב לנאום רה''מ נתניהו בקונגרס האמריקאי, ותקף את נתניהו על כך שלא העלה מספיק את נושא החטופים והמפונים, ושאינו לקח אחריות על אירועי הטבח, וכן על כך שאינו הכריז כי הוא מקבל את עסקה לשחרור החטופים.
"יש לי שאלה אחת בעקבות נאום נתניהו" אמר לפיד בדרים שפרסם בחשבון ה-X שלו "מה עם החטופים? מה אמרת על זה מלבד מילים ריקות? לנתניהו הייתה הזדמנות להודיע שהוא מקבל את העסקה ומחזיר את החטופים לפני שכולם ימותו במנהרות - הוא לא עשה את זה".
עוד הוסיף לפיד למתוח ביקורת על נתניהו "הייתה לו הזדמנות להציג תוכנית ליום שאחרי שיש לה איזשהו קשר למציאות - הוא לא עשה את זה. הייתה לו הזדמנות לגייס את הקונגרס כולו לטובת תושבי הצפון ונגד החיזבאללה - הוא לא עשה את זה. במקום זה שמענו אותו מדבר על השבעה באוקטובר כאילו אין לו קשר למה שקרה שם, כאילו אין לו מושג מי היה ראש הממשלה ומי היה אחראי לאסון. כאילו לא כל אחד מחברי הקונגרס שישב באולם ומחא כפיים בנימוס ידע שהוא אשם ברשלנות ובהזנחה הנוראה שהובילו לאסון".
כמו כן, התייחס להקשר האמריקאי "לזה הוא חיבר אוסף מילים ריקות על האיום האיראני שאנחנו והאמריקאים כבר שמענו מאתיים פעם. עשרות חברי קונגרס, כולל קמלה האריס, העדיפו לא להשתתף בהצגה הזו. קשה להאשים אותם. הדבר היחיד שהיה ראוי בנאום הייתה התודה החמה לנשיא ביידן שאותו הוא משמיץ כבר חודשים".
את דבריו סיים חה''כ לפיד בביקורת נוקבת כלפי נתניהו והתנהלותו "מלבד זאת, עדיף היה לכולנו שהיה נשאר בבית ומטפל בחטופים בעזה ובמפונים של הצפון".
 
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    ברור שאתם מפרסמים מה שנראה לכם
    ציפוש 07/2024/25
    הגב לתגובה זו
    1 0
    לפיד היית מת להיות הזבוב על הנעל שלו!
    סגור
  • 2.
    ל9יד האומלל
    ציפוש 07/2024/25
    הגב לתגובה זו
    1 0
    היית מת להיות הזבוב על הנעל שלו איך טומטום כמוך מעז בכלל לדבר על איש שאלפים לא הפסיקו ל צדיע ןהשתחוות לו .אתה יצור עלוב חמור חכם ממך יותר לך לחפש מי ינענע אותך בא לי להקיא ממך נרטה כמו פרעוש אומלל
    סגור
  • 1.
    יזמינו את לפיד לנאום לפני הג'וקים בביוב של ניו יורק (ל"ת)
    יזמינו את לפיד 07/2024/25
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור