בארץ

אושר בקריאה ראשונה: יום הנצחה שנתי לרבני המפלגות

לאחר שהפילו הצעת חוק לזכר אירועי השבעה באוקטובר, עברו בקריאה ראשונה החוק להנצחת הרב עובדיה יוסף והחוק להנצחת הרב דרוקמן. דרעי "הנחלת מורשתו לדורות הבאים במוסדות המדינה חשובה מאד" חה''כ שטרן תקף "הרב דרוקמן היה צריך ללכת לעולמו כדי שיגנבו את המותג"
דורון בלוך |  1
משה סולומון מהציונות הדתית (צילום קרדיט: יהודה כהן)
אמש (שני) אישרה מליאת הכנס בקריאה ראשונה שני החוקים, יום להנצחת זכרו ומורשתו של הרב עובדיה יוסף ז''ל, וכן חוק להנצחת זכרו של הרב דרוקמן ז''ל. רבנים אלו, מזוהים עם המפלגות ש''ס והציונות הדתית, בהתאמה, ונמנים על מנהיגיהם הרוחניים. 
חה''כ משה סולומון (הציונות הדתית) יוזם החוק להנצחת הרב דרוקמן, אמר "אני גאה להגיד הנני להפצת תורתו ומורשתו של הרב. זו זכות לעם ישראל שהמדינה תכיר באופן ממלכתי במורשתו של הרב דרוקמן זצ"ל.
יו''ר מפלגת ש''ס, אריה דרעי, אמר על החוק "אני שמח שהיוזמה עליה סיכמנו בהקמת הממשלה, להנצחת זכרו ומורשתו של מרן רבנו עובדיה יוסף זצוק״ל עשתה היום צעד משמעותי, עם אישור הצעת החוק בקריאה ראשונה - פה אחד. דמותו של מרן חקוקה בלב כל העם כמנהיג מופת שהיה חדור באהבת ישראל, והנחלת מורשתו לדורות הבאים במוסדות המדינה חשובה מאד".
חה''כ אלעזר שטרן (יש עתיד), תקף את מפלגת הצינות הדתית על רקע החוק, ואמר: הרב דרוקמן היה צריך ללכת לעולמו כדי שיגנבו את המותג שאולי היה מאבותיו, של ״הציונות דתית״, ולהפוך אותו למפלגה קיצונית, פנאטית, מרחיקה מהיהדות". עוד הוסיף לתקוף "אם הקואליציה הזאת והציונות הדתית היו רוצים באמת להמשיך את מורשתו של הרב דרוקמן, ולא רק בכמה שקלים כדי להנציח את זכרו, אז היו מגשימים את הדרך שלו, בגיור, בקירוב לבבות ולא נותנים יד להסכמים שמעודדים השתמטות, במיוחד בזמן מלחמה. ההסכמה שבשתיקה בלהיות חברים בממשלה כזאת, זה חילול שמו של הרב דרוקמן זצ״ל".

נזכיר, כי הקואליציה הפילה הצעת חוק לזכר אירועי השבעה באוקטובר, הצעתה של חה''כ הכנסת נעמה לזימי , זאת בטענה על יחסה לרה''מ נתניהו.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    שיוציאו בולים לזכרם
    אני 07/2024/23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שיוציאו בולים לזכרם ואז כל המעונינים יוכלו ללקק להם באחוריים
    סגור